Ca artist, legendarul Michelangelo Buonarroti a lăsat în urmă o operă colosală. Dar în viața reală, pantofii marelui pictor nu erau deloc mari - și nici Michelangelo nu era, scrie Live Science.

MichelangeloFoto: Metropolitan Museum of Art, New York

Cercetătorii italieni au examinat recent trei pantofi care au fost găsiți în casa lui Michelangelo după moartea sa și despre care se crede că ar fi aparținut artistului renascentist: o pereche de pantofi de piele și un singur papuc de piele (perecheaa fost furat în 1873), din colecția Muzeul Casa Buonarroti din Florența, Italia.

Analiza cercetătorilor este prima care a estimat caracteristicile fizice ale artistului pe baza măsurătorilor obiectelor personale, cum ar fi încălțămintea, și au descoperit că Michelangelo, deși era încă un gigant artistic, avea o înălțime de cel mult 1,6 metri.

Deși era scund pentru un bărbat adult european conform standardelor actuale, la momentul în care Michelangelo era în viață (1475-1564), înălțimea nu ar fi fost neobișnuită, au spus oamenii de știință de la Centrul de cercetare pentru antropologie criminalistică, paleopatologie și bioarheologie (FAPAB) din Avola , Italia.

Cercetătorii FAPAB, Francesco Galassi, paleopatolog, și Elena Varotto, antropolog criminalist, au măsurat pantofii și apoi au calculat dimensiunile și înălțimea piciorului purtătorului, iar rezultatele acestora au fost aliniate cu o descriere a lui Michelangelo de către artistul și scriitorul din secolul al XVI-lea Giorgio Vasari. Vasari a scris că Michelangelo era „lat în umeri”, dar restul corpului său era „oarecum subțire în proporție” și statura lui era medie, potrivit studiului.

Pantofii aveau dimensiuni similare, sugerând că ambele perechi au fost purtate de aceeași persoană. Cu toate acestea, chiar dacă pantofii au fost atribuiți mult timp lui Michelangelo, este posibil, de asemenea, să aparțină unui alt bărbat din gospodăria artistului, cum ar fi un membru al familiei sau unul dintre descendenții lui Michelangelo, au scris oamenii de știință.

Este posibil ca Michelangelo să fi avut o stare de sănătate precară la sfârșitul vieții sale și probabil că suferea de gută și otrăvire și plumb, precum și artrită severă, potrivit indiciilor găsite în propriile scrieri ale lui Michelangelo și în portretele pictate ale artistului, a scris anterior Live Science.

Deoarece rămășițele lui Michelangelo nu au fost niciodată exhumate și analizate, este dificil pentru oamenii de știință să fie siguri de starea artistului când a murit la vârsta de 88 de ani.