Supersaurus ar putea fi cel mai lung dinozaur care a trăit vreodată

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 16 noiembrie 2021, 23:20 Science - Arheologie

Supersaurus-bucati din schelet
Foto: Captura
Medalia de aur pentru cel mai lung dinozaur din lume i-ar putea reveni lui Supersaurus, acum că oamenii de știință au remediat o confuzie asupra unor fosile și au analizat noi oase excavate din locul final de odihnă al dinozaurului cu gât lung, potrivit Live Science.

Ca și alți dinozauri extrem de lungi, Supersaurus este un diplodocid - un sauropod cu gât lung, cu coadă în formă de bici.

Supersaurus a fost întotdeauna privit ca unul dintre cei mai lungi dinozauri, dar cercetările arată acum că „acesta este cel mai lung dinozaur bazat pe un schelet decent”, deoarece alte rămășițe de dinozaur sunt fragmentare și este dificil să le estimezi cu exactitate lungimea, explică Brian Curtice, paleontolog la Muzeul de Istorie Naturală din Arizona, care conduce cercetarea.

Când Supersaurus era în viață cu aproximativ 150 de milioane de ani în urmă, în timpul perioadei Jurasice, a depășit 39 de metri și poate chiar a ajuns la 42 m de la bot până la coadă, a descoperit noua cercetare a lui Curtice.

Chiar și dimensiunea sa „mai scurtă” este un record și ar fi fost mai lung decât un alt concurent - Diplodocus, care ar fi putut atinge lungimi de 33 m, conform unui studiu din 2006 al unui specimen cunoscut sub numele de Seismosaurus, potrivit Live Science.

Cercetarea, care nu este încă publicată ”peer-reviewed” într-un jurnal, a fost prezentată online pe 5 noiembrie la conferința anuală a Societății de Paleontologie a Vertebratelor.