​Schizofrenia perturba tot sistemul comunicare la nivel neuronal, sugereaza un nou studiu ce contrazice teoriile anterior dezvoltate pe aceasta tema, conform carora aceasta afectiune este caracterizata prin probleme de comunicare numai in anumite parti ale creierului.

Noile constatari, publicate recent in jurnalul de specialitate "Molecular Psychiatry", deschid noi cai de analiza ce ne pot ajuta sa intelegem mai bine aceasta boala ce afecteaza mai mult de 21 de milioane de oameni din intreaga lume, sunt de parere cercetatorii, conform webmd.com.

"Pentru prima data putem afirma ca schizofrenia este o tulburare caracterizata prin intreruperea cailor de comunicare ale materiei albe," a declarat Sinead Kelly, cercetator in cadrul institutului universitar Southern California's Keck School of Medicine.

Studiul include o revizuire a peste 1.900 de scanari cerebrale a persoanelor ce sufera de schizofrenie. Cercetatorii au analizat materia alba - tesutul cerebral gras ce face posibila comunicarea la nivelul celulelor creierului.

"Studiul de fata ne ajuta sa intelegem mecanismele din spatele acestei boli psihice care, lasata netratata, conduce la aparitia abuzului de substante si poate duce la suicid," declara Dr. Kelly intr-un comunicat de presa al Southern California University. "Noile descoperiri conduc la identificarea biomarkerilor ce permit cercetatorilor sa testeze raspunsul pacientilor la tratamentul recomandat in cazul schizofreniei," adauga cercetatorii.

Cauzele declansarii acestei boli sunt necunoscute, iar tratamentele actuale vizeaza managementul simptomelor specifice schizofreniei.

Multi pacienti sunt indrumati sa isi administreze antipsihotice pentru tot restul vietii, medicamente cu efecte secundare periculoase pentru sanatatea organismului, ce declanseaza cresterea semnificativa in greutate, tremor, somnolenta extrema si probleme emotionale.

"In lipsa acestor noi constatari viitoarele studiile de specialitate ar fi fost gresit directionate. In loc sa cautam genele ce afecteaza o anumita retea de comunicare de la nivel neuronal, ne vom indrepta atentia asupra genelor ce afecteaza intreaga infrastructura neuronala," conchide Dr. Neda Jahanshad, coautoarea studiului.

Citeste si: