​Infectiile cerebrale sunt rare in randul copiilor sanatosi, cu toate acestea unul din 10 mii de copii ce sunt expusi virusurilor comune - precum herpes simplex sau virusul gripal - dezvolta boala infectioasa potential mortala, encefalita, informeaza rockefeller.edu.

Encefalita herpeticaFoto: Duke University

Dr. Jean-Laurent Casanova, cercetator in genetica, virusologie si neurostiinte in cadrul Universitatii Rockefeller din New York, a identificat o mutatie a unei gene ce ar putea explica modul in care debuteaza encefalita in zona neuronala responsabila pentru functiile vitale, precum bataile inimii si respiratia.

Dr. Casanova impreuna cu Shen-Ying Zhang, profesor asistent al laboratorului de investigatii de la Universitatea Rockefeller, a investigat starea de sanatate si analizele medicale a sapte copii expusi norovirusului, gripei sau virusului herpex simplex si care au dezvoltat ulterior o infectie potential letala la nivelul creierului.

In urma investigatiilor de laborator, oamenii de stiinta au descoperit mutatii ale genei DBR1 responsabila pentru producerea unei proteine ce ajuta la formarea unui proces ce implica acidul ribonucleic si fara de care sistemul imunitar nu poate lupta impotriva infectiilor cerebrale.

Constatarile, publicate recent in jurnalul de specialitate "Cell", indica o pierdere completa a genei DBR1 la cei sapte pacienti investigati, ceea ce permite invazia virusului cerebral potential mortal.

De asemenea, raportul cercetarilor subliniaza o asociere neasteptata intre mecanismul de procesare a acidului ribonucleic si capacitatea de protectie a organismului exercitata de sistemul imunitar in zonele cerebrale in care apare si se manifesta encefalita.

Studiul de fata face parte dintr-o serie de investigatii in curs de dezvoltare ce au ca scop identificarea mutatiilor ce stau la baza aparitiei bolilor infectioase in randul persoanelor sanatoase. Cercetarile anterioare au aratat ca anumiti factori genetici pot cauza o grad ridicat de vulnerabilitate in fata infectiilor cu stafilococ, gripa si alte infectii fungice, arata raportul cercetatorilor.

Citeste si: