Cercetătorii au menținut în viață timp de mai multe ore creierii unor porci decapitați. Experimentul ar putea avea urmări asupra prelungirii vieții oamenilor

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 aprilie 2018, 12:16 Science - Creierul

Pesta porcina afecteaza gospodariile din Romania
Foto: pixabay.com
Cercetătorii de la Universitatea Yale au restabilit circulația creierilor unor porci decapitați și au ținut în viață organele pentru mai multe ore, în încercarea de a găsi o modalitate de a studia în detaliu creierul uman în laborator, relatează  BBC.Tehnica ar putea fi folosită pentru transplantul creierului uman în alt corp.

Peste 100 de porci au fost decapitați pentru experiment, iar creierii au fost menținuți în viață timp de 36 de ore, timp în care celulele din creier ar fi funcționat normal.

Deși nu există dovezi că animalele au fost conștiente în tot acest timp, există posibilitatea ca un anumit grad de conștiință să fi existat în această perioadă.

Profesorul Nenad Sestan a condus studiul în cadrul căruia a descoperit că poate restabili circulația în creier folosind un sistem de pompe, încălzitoare și pungi de sânge artificial.

Profesorul consideră că dacă și creierii umani ar putea fi păstrați ”în viață”, după ce au fost desprinși de corp, cercetătorii ar putea să testeze noi tratamente pentru bolile neurologice.

Doar că experimentele profesorului de la Yale sunt pe cale să nască probleme de ordin etic, respectiv dacă creierii au conștiință, iar dacă da, atunci au nevoie de protecție specială, și dacă tehnica ar putea sau ar trebui să fie folosită la indivizi pentru a le extinde viața transplantând creierii la alte corpuri.

sper sa nu le reuseasca (Sâmbătă, 28 aprilie 2018, 12:30)

pmct [utilizator]

Asta mai lipsea in lume, dictatori nemuritori!. Cand iti este sa mori, atunci trebuie sa mori si sa lasii loc altora mai tineri.
      Cât timp sunt decapitați e ok. (Sâmbătă, 28 aprilie 2018, 14:55)

ouyang [utilizator] i-a raspuns lui pmct

Am putea chiar reintroduce ghilotina. Porci știm destui.
    Cum ar fi (Sâmbătă, 28 aprilie 2018, 15:34)

Zmache a lu' Rastagan [utilizator]

creierul lui dragnea in capul unei centuriste?
    Hmm...porcarie! (Sâmbătă, 28 aprilie 2018, 16:00)

Namaste [utilizator]

Asta e "experiment"?! Astia sunt "cercetatorii" stiintifici?!
    Ce "porcarie" de vivisectionisti! Rusine!