Suntem programati sa clipim exact atunci cand nu e nimic interesant de vazut. Creierul are grija ca pleoapele sa acopere pupilele cand nu se intampla mare lucru. Cercetatorii japonezi au descoperit ca subcontientul functioneaza de asemenea natura incat clipim astfel incat sa nu pierdem informatie vizuala vitala, scrie DailyMail.

Fiecare persoana clipeste in felul ei si la intervale diferite fata de ceilalti, arata studiile de pana acum. Oamenii de stiinta niponi au testat, insa, acest lucru pe mai multi voluntari, pusi sa se uite la un film cu Mr. Bean. Toti au clipit exact in aceleasi momente ale inregistrarii, adica pe secventele mai putin interesante. Lucru care nu s-a mai repetat cand oamenii s-au uitat la un fundal video cu pesti tropicali si peisaje sau cand au ascultat o inregistrare audio a unei carti cu Harry Potter.

Cercetatorul Tamami Nakano, de la Universitatea Tokyo, a declarat: "Cautam inconstient un moment bun ca sa clipim, pentru a minimiza sansele de a pierde informatii importante". In medie, oamenii clipesc de 10 pana la 15 ori pe minut, pentru a-si umezi si oxigena corneea. Oamenii de stiinta au verificat si cat timp "pierdem" cand clipim: intre 100 si 150 de milisecunde.

In cele trei minute si jumatate ale clipului cu Mr Bean, voluntarii au clipit de 60 de ori - mai ales la sfarsitul secventelor, in timp ce erau filmate cladiri sau strazi si in timpul scenelor in care nu aparea Mr Bean. Bebelusii clipesc prima oara la 14 sau 15 saptamani dupa ce au fost conceputi. Studii anterioare au aratat ca, atunci cand citim, clipim mai ales cand ajungem la sfarsitul unei propozitii, la virgule sau alte semne de punctuatie.