Testele de laborator efectuate de o echipa de cercetatori au aratat ca nanoparticulele metalice pot afecta ADN-ul fara a intra neaparat in contact direct cu acesta.

Oamenii de stiinta au descoperit ca nanoprticulele metalice pot sa afecteze moleculele ADN chiar daca nu exista contact direct. Descoperirea ne ofera informatii despre influenta particulelor asupra corpului uman si ar putea duce la dezvoltarea unor noi metode de administrare a tratamentelor, scrie The Guardian.

Rezultatele preliminare ridica intrebari despre cat de sigure sunt nanoparticulele - care sunt de 1000 de ori mai mici decat grosimea unui fir de par uman si sunt folosite in aproape toate produsele, de la creme cu protectie solara pana la aparatele electronice - desi cercetatorii au folosit doze mult mai mari, in testele lor, decat in orice situatie cu care s-ar putea confrunta cineva.

Acestia au mai adaugat ca este foarte greu de generalizat rezultatele obtinute in laborator fata de situatiile la care se expune organismul uman zi de zi.

In experiment, oamenii de stiinta de la Universitatea din Bristol, au creat un strat de celule pe care le-au expus pe o parte unor nanoparticule de cobalt-crom. Pe cealalta parte a barierei de celule au fost puse celule umane, fibroblaste. Desi nanoparticulele nu au reusit sa treaca de stratul celular, acestea au reusit sa provoace pagube moleculelor de ADN ale fibroblastelor.