​Robotul Opportunity care, de mai bine de sapte ani, exploreaza suprafata Planetei Rosii, a descoperit un crater unde a examinat mostre de sol cu totul deosebite, mostre care par favorabile aparitiei vietii, scrie The Telegraph. La marginea craterului s-au detectat roci care contin materiale vulcanice, diverse minerale si alte substante ce apar in prezenta apei.

Un crater de pe MarteFoto: Reuters

Cei de la NASA spun ca au descoperit roci cum nu au mai fost vreodata gasite pe Marte si totul s-a intamplat acum trei saptamani, cand vehiculul spatial a cercetat un crater de 22 km latime, numit Endeavour. La marginile acestuia s-au gasit roci cu o compozitie absolut deosebita pentru solul martian, insa asemanatoare cu anumite roci vulcanice. Masuratorile au aratat ca aceste roci contin mult mai mult zinc, dar au si minerale care apar de obicei in prezenta apei. Rocile sunt mai putin acide si mult mai favorabile vietii in comparatie cu alte zone de pe Marte cercetate.

In ultimele doua saptamani, NASA a folosit un instrument atasat de robotul Opportunity pentru a defini in detaliu elementele din care acele roci sunt formate.

Vehiculul de explorare Opportunity, MER-B (Mars Exploration Rover – B), a fost lansat in iulie 2003 si a inceput explorarile martiene in ianuarie 2004.