Pe Marte s-au gasit mostre de sol cu totul deosebite, favorabile aparitiei vietii

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 2 septembrie 2011, 17:05 Science - Spatiul

Un crater de pe Marte
Foto: Reuters
​Robotul Opportunity care, de mai bine de sapte ani, exploreaza suprafata Planetei Rosii, a descoperit un crater unde a examinat mostre de sol cu totul deosebite, mostre care par favorabile aparitiei vietii, scrie The Telegraph. La marginea craterului s-au detectat roci care contin materiale vulcanice, diverse minerale si alte substante ce apar in prezenta apei.

Cei de la NASA spun ca au descoperit roci cum nu au mai fost vreodata gasite pe Marte si totul s-a intamplat acum trei saptamani, cand vehiculul spatial a cercetat un crater de 22 km latime, numit Endeavour. La marginile acestuia s-au gasit roci cu o compozitie absolut deosebita pentru solul martian, insa asemanatoare cu anumite roci vulcanice. Masuratorile au aratat ca aceste roci contin mult mai mult zinc, dar au si minerale care apar de obicei in prezenta apei. Rocile sunt mai putin acide si mult mai favorabile vietii in comparatie cu alte zone de pe Marte cercetate.

In ultimele doua saptamani, NASA a folosit un instrument atasat de robotul Opportunity pentru a defini in detaliu elementele din care acele roci sunt formate.

Vehiculul de explorare Opportunity, MER-B (Mars Exploration Rover – B), a fost lansat in iulie 2003 si a inceput explorarile martiene in ianuarie 2004.

Hmmm (Vineri, 2 septembrie 2011, 20:46)

Unu' [anonim]

Noi nici nu ştim exact cum a apărut viaţa pe Terra; unde şi în ce condiţii. E cam aiurea să vorbim de Marte...
      ignoranta (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 11:02)

314ntea [utilizator] i-a raspuns lui Unu'

Asa e, hai sa fim in continuare ignoranti si sa nu privim mai departe de ograda noastra.
      Crede si nu cerceta !
    Da (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:33)

Babilou [utilizator]

Toata stima pentru Hotnews, in cazul atentatului din Norvegia a publicat stirea cu cel putin 20 min. inaintea CNN de ex.

Dar articolele stiintifice ma deceptioneaza continuu.

Traducerea e agramata. Un singur ex.:( "Rocile sunt mai putin acide si mult mai favorabile vietii in comparatie cu alte zone de pe Marte cercetate". - verbul la sfarsitul propozitiei?), alteori pur si simplu nu s-a inteles textul original (in penultimul paragraf din articol, instrumentul folosit pt studiul rocilor nu e atasat de robot ci de bratul lui: "attached to Opportunity's robot arm".
    S-a mai decoperit pe langa zinc si "bromine", dar probabil autorul n-a stiu cum sa traduca.
    Etc, etc....