Un miliardar olandez vrea sa lanseze zboruri comerciale care sa dureze sub doua ore intre orice destinatii de pe glob

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 4 octombrie 2011, 12:21 Science - Spatiul


Patronul olandez al echipei de Formula 1 Force India vrea sa lanseze navete speciale care sa faca zboruri intre destinatii de pe glob cu viteze de 22.000 km/h. Un bilet va costa 100.000 dolari, insa durata de zbor intre oricare doua orase de pe glob s-ar reduce la doua ore. Primele zboruri ar trebui sa fie lansate in 2014, scrie The Telegraph.

Miliardarul olandez Michiel Mol vrea sa faca un parteneriat un liniile aeriene olandeze KLM pentru zboruri suborbitale care intr-o prima faza se vor face cu 3.500 km/h, iar apoi se va ajunge la 22.000 km/h.

Magnatul a infiintat compania Space Expedition Curacao care isi are sediul in insula Curacao, teritoriu olandez situat foarte aproape de Venezuela. Mol spune ca vrea ca un zbor intre Londra si Sydney sa dureze o ora si 45 de minute si spune ca 35 de oameni foarte bogati s-au aratat dornici sa dea 100.000 de dolari pentru biletele care le vor permite sa ia parte la aceste zboruri.

Aeronava cu care vor fi facute primele zboruri se va numi Lynx si ar trebui prezentata in primavara lui 2012. Va putea face patru zboruri pe zi, iar motorul va rezista la 5.000 de zboruri. In primele incercari viteza va fi de 3.500 km/h, insa ar trebui sa ajunga la 22.000 km/h pentru ca orice distanta sa fie parcursa in sub doua ore.


Citeste mai multe despre   



Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















3014 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Sa aiba grija (Marţi, 4 octombrie 2011, 12:57)

    wasabi [utilizator]

    sa aiba grija sa nu se intersecteze cu navetele domnului Geoana, plecate de pe Pamant cu romani la munca pe Luna.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 4 octombrie 2011, 12:59)

    ... [anonim]

    astia-s un fel de ARCA
  • -4 (6 voturi)    
    zbor comercial (Marţi, 4 octombrie 2011, 13:04)

    Bufnitz [anonim]

    Stupid, cine-si permite 100000$ pentru un zbor cu avionul sigur isi permite avion privat.
    • +1 (1 vot)    
      Re: zbor comercial (Marţi, 4 octombrie 2011, 14:42)

      Vlad Dascalu [anonim] i-a raspuns lui Bufnitz

      Nu vad ce anume e stupid, avioanele private circula cu aceeasi viteza ca si cele comerciale, nu exista momentan avioane private supersonice (vezi http://en.wikipedia.org/wiki/Supersonic_business_jet pentru detalii).
    • +1 (1 vot)    
      da (Marţi, 4 octombrie 2011, 18:07)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Bufnitz

      da . dar nu isi permite avion privat care sa circule cu 22.000km/h ;) ... olandezu' asta invarte ceva cascaval... stie el ce zice...
  • -5 (5 voturi)    
    Utopii, utopii! (Marţi, 4 octombrie 2011, 13:05)

    Florian [anonim]

    Inca o utopie! Astazi 3 500, in 2 ani gata si 22000 KM /ora!? 35 de persoane...pai astia o sa se plimbe toata ziua cu navetuta? Ca sa fie rentabila ar trebui sa fie cel putin 35000 de persoane doritoare. Ca sa nu mai spun ca dupa 2 ore de zbor vor avea nevoie de 2 zile de decompresare dupa viteza respectiva!
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Marţi, 4 octombrie 2011, 13:06)

    Nautilus [anonim]

    Lynxul este în momentul de faţă un experiment cu şanse de a fi pus în practică, în linia avioanelor orbitale experimentate în anii '50 şi abandonate.

    Principalul său defect e dimensiunea foarte mică, insuficientă pentru a transporta mai mult decât un pilot şi 1 sau 2 pasageri.

    ~Nautilus
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 4 octombrie 2011, 15:11)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

      aia care au proiectat "Lynx-ul" sunt de o competenta aeronautica mai slaba si decat cei de la ARCA. Linx-ul ala e o chestie cu care eventual te poti transforma in caldura si lumina pe cerul planetei. Uitati-va pe net ce carlinga de An-2 are Lynxul si uitati-va cum arata carlinga si ferestrele unui avion hipersonic: naveta spatiala, MiG-105, etc. Cele hipersonice au ferestre mici ca de TAB. Altfel spus un alt scam pentru fraieri.
  • -2 (2 voturi)    
    Contactati ARCA (Marţi, 4 octombrie 2011, 13:07)

    Noe [anonim]

    Ei vor pune la punct un aparat de zbor ce va atinge 40 000 km/h. Deocamdata sint in faza de testare a diverselor componente sa vada daca atunci cind le da drumul din elicopter cad pe pamint.Daca le reuseste experimentul , trec la faza hypersonica.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 4 octombrie 2011, 14:36)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Noe

      Lynxul există şi e în faza de testare a motoarelor-rachetă.

      Mai complicate sunt alte lucruri:

      1. Nu are spaţiu decât pentru pilot şi 1, eventual 2 pasageri;

      2. Costul unui zbor era estimat la nivelul lui 2008 la 95 000 - 100 000 USD (ridicol de puţin faţă de SR-71, dar imens pentru un pasager plătitor);

      3. Condiţiile sunt potrivite pentru un cosmonaut antrenat, dar nu şi pentru un pasager obişnuit. Acceleraţiile de 4 G la reintrarea în atmosferă şi urcarea la 42 000 de metri în câteva minute îţi întorc rapid stomacul pe dos şi îţi fac capul să pocnească, nu e acelaşi lucru cu confortul unui avion de linie (chiar dacă acela face 2-3 reprize de câte 8 ore).

      ~Nautilus
  • +1 (1 vot)    
    . (Marţi, 4 octombrie 2011, 13:13)

    ginel [anonim]

    ce e cu pretul asta exorbitant.. totusi
  • -1 (5 voturi)    
    bani cheltuiti degeaba (Marţi, 4 octombrie 2011, 13:32)

    bbk [anonim]

    adica sa dai 100.000 de dolari pentru un zbor "rapid" de la Londra la Sydney. De parca Sydney ar fi mare metropola unde trebuie sa ajunga toti, cit de repede.

    oricum, cind se dezintegreaza un avion din ala in aer, la 3500 sau la 22000 km/h, nu mai aduna nimic din tine.

    parca acum citeva luni au facut un test americanii cu un avion care zbura tot asa de repede, si dupa citeva minute l-au pierdut.

    progresul tehnologic e bun, dar sa fim seriosi, la cita energie se consuma doar ca sa mearga unii dintr-un capat al lumii in altul, doar ca sa ia micul dejun acolo si prinzul dincolo, parca nu merita, mai ales cind vorbim de poluare.

    erau la un moment dat discutii sa se reduca viteza avioanelor comerciale cu putin, si sa scada consumul destul de mult, chiar daca timpul nu crestea decit cu jumatate de ora la un drum trans-atlantic.
    • +1 (1 vot)    
      Londra - Sydney (Miercuri, 5 octombrie 2011, 1:28)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui bbk

      De multe ori se ia Londra si Sydney ca punct de reper nu pentru ca Londra sau Sydney ar fi cele mai tari destinatii ci pentru ca distanta intre Sydney si Londra este cea mai lunga (dintre rutele comune). In momentul de fata nu exista zbor direct intre cele doua destinatii ci doar cu escala in Asia sau Orientul Mijlociu. Ca durata de zbor, intre Londra si Sydney, asteapta-te la ceva in jur de 21 ore (13 ore pana in Asia plus 8 ore din Asia in Sydney).
  • +1 (1 vot)    
    Interesant (Marţi, 4 octombrie 2011, 13:40)

    sile [anonim]

    Companie care sa deserveasca 35 oameni. Cam cat de des ar trebui sa zboare astia 35 oare?


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by