O sonda spatiala a Agentiei spatiale americane (NASA) a descoperit dovezi ca la polii planetei Mercur exista apa inghetata. Observatiile sunt surprinzatoare avand in vedere ca temperaturile de suprafata planetei Mercur, cea mai apropiata de Soare, pot depasi chiar 400 de grade Celsius, scrie BBC News.

apa inghetata pe MercurFoto: nasa.gov

Unele cratere de la polii lui Mercur sunt permanent in umbra, transformandu-le in asa-numitele capcane de frig, spun cercetatorii.

Pana acum astronomii nu stiau ce pot fi petele luminoase de la polii planetei. Acestea fusesera observate inca din anul 1990, cu ajutorul unui radiotelescop.

Descoperirea de acum a fost facuta cu ajutorul sondei Messenger care a cartografiat pentru prima data intreaga suprafata a planetei Mercur.

Messenger este a doua sonda spatiala - dupa Mariner 10 in 1970 - care a cercetat amanuntit planeta. Messenger a cartografiat si mari suprafete ale lui Mercur care nu fusesera niciodata cartografiate.

Saptamana trecuta NASA anuntase ca planeta Mercur a fost activa din punct de vedere geologic mult timp in istoria sa. Cratere formate pe suprafata sa au fost deformate in timpul procesului geologic.