NASA prezice ca 100 de milioane de sisteme planetare din galaxia noastra Calea Lactee ar putea gazdui viata extrateresta, iar cercetatorii programului spatial estimeaza ca oamenii vor putea descoperi aceste forme de viata in urmatorii 20 de ani, transmite CBS.

In cadrul unei conferinte organizate luni la sediul NASA din Washington, agentia spatiala americana a prezentat un plan de cautare a vietii extratereste folosind actuala tehnologie de telescoape si a anuntat lansarea telescopului spatial TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) in 2017. Administratorii si cercetatorii NASA estimeaza ca oamenii vor putea sa localizeze viata extrateresta in urmatorii 20 de ani.

"Ceea ce nu stiam acum cu cinci ani este ca probabil 10%-20% dintre stelele din jurul nostru au planete de marimea Pamantului in zona locuibila", a declarat Matt Mountain de la Space Telescope Science Institute din Baltimore, care planuieste sa lanseze telescopul spatial James Webb (JWST) in 2018. "Este in putinta noastra sa realizam o descoperire care va schimba lumea pentru totdeauna", a adaugat el.

Descriind propriile predictii drept "conservatoare", cercetatorii NASA estimeaza ca 100 de milioane de sisteme planetare din galaxia Calea Lactee sunt capabile sa sustina forme complexe de viata extraterestra. Iar aceasta estimare ia in calcul 17 miliarde de planete de marimea Pamantului despre care oamenii de stiinta cred ca orbiteaza in jurul celor 100 de miliarde de stele ale galaxiei.

Savantii NASA spun ca tehnologia terestra si spatiala - care include telescoapele spatiale Hubble, Kepler si Spitzer - va putea identifica prezenta apei lichide, un indiciu esential privind o posibila viata extraterestra.

"Cred ca in urmatorii 20 de ani vom descoperi ca nu suntem singuri in Univers", a declarat astronomul NASA Kevin Hand, care a sugerat ca viata extraterestra ar putea sa existe pe Europa, unul dintre satelitii planetei Jupiter.