​Telescopul Hubble a fotografiat Roiul Arches, cea mai densa aglomerare de stele din Calea Lactee descoperita pana acum, informeaza Agentia Spatiala Europeana.

Roiul Arches, cea mai mare aglomerare de stele din Calea LacteeFoto: ESA/NASA

Este localizata la 25.000 de ani lumina de Terra in constelatia Sagetatorului, aproape de centrul galaxiei noastre.

Este, la fel ca vecinul sau, Roiul Quintuplet, un obiect astronomic relativ tanar, avand varsta intre 2 si patru milioane de ani.

Roiul Arches este atat de dens incat intr-o zona cu o raza egala cu distanta intre soarele nostru si cea mai apropiata stea ar fi peste 100.000 de stele.

Cel putin 150 de stele din cluster sunt printre cele mai stralucitoare descoperite vreodata in Claea Lactee.

Acestea sunt atat de luminoase si masive incat isi vor termina combustibilul intr-un timp scurt din punct de vedere cosmologic, doar cateva milioane de ani.

Apoi vor muri in explozii de tip supernova extrem de spectaculoase.

In ciuda stralucirii sale, Roiul Arches nu poate fi vazut cu ochiul liber deoarece lumina sa este complet obturata de norii gigantici de praf din aceasta regiune a galaxiei.

Pentru a face roiul vizibil, astronomii au trebuit sa foloseasca detectoare ce colecteaza lumina din benzile razelor X, infrarosii si radio, ale caror lungimi de unda le permit sa treaca prin norii de praf.