NASA a descoperit "varul mai mare" al planetei noastre - Kepler-452b

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 23 iulie 2015, 23:56 Science - Spatiul

Kepler 452b si Pamantul
Foto: Playtech
Desi au fost initiate de multi ani cautarile pentru o planeta similara cu a noastra, Kepler-452b este prima care impartaseste un numar semnificativ de caracteristici cu Pamantul. Intitulata intr-un comunicat de presa Pamantul 2.0, noua planeta se afla la o distanta de 1400 de ani lumina de Terra, scrie Playtech.

Cea mai importanta caracteristica pentru ca o planeta sa poata sustine viata este reprezentata de existenta unei surse de caldura si lumina, iar Kepler-452b graviteaza in jurul propriului soare. Pentru ca se afla insa la o distanta cu 5 procente mai mare decat Pamantul fata de propria stea solara, timpul pentru o rotatie completa este de 385 de zile, in comparatie cu 365 de zile, in cazul Terra. Partea buna este ca, deoarece puterea luminoasa emisa de respectivul soare este cu 20% mai mare decat a soarelui nostru, compensandu-se cu distanta sporita, Kepler-452b beneficiaza de o cantitate similara de lumina. ,"Razele solare receptionate de la respectiva stea ar trebui sa se simta in acelasi fel precum cele primite de noi." Temperatura la suprafata noului soare este similara cu cea gasita pe soarele nostru, doar diametrul e cu 10 procente mai mare.

Noua planeta este cu aproximativ 60% mai mare in diametru decat Terra, iar primele pronosticuri confirma o masa de aproximativ cinci ori mai mare in comparatie cu a noastra. Suprata este foarte similara, integrand zone stancoase mascate in mare parte de o atmosfera un pic mai densa. Atractia gravitationala pe Kepler-452b ar trebui sa fie cam de doua ori mai puternica.

Ca amplasament, Kepler-452b face parte din sistemul solar Kepler-452, constelatia Cygnus. In alta ordine de idei, aceasta este cea mai recenta descoperire a Telescopului Spatial Kepler in valoare de 600 de milioane de dolari lansat in 2009. Ramane sa mai asteptam noi rezultate analitice pentru a ni se confirma daca se gaseste apa pe suprafata noii planete sau daca aceasta are o componenta a atmosferei similara cu a Pamantului, potrivit Playtech.

Citeste si:

Ce pacat! (Vineri, 24 iulie 2015, 7:56)

Marionette [utilizator]

Pacat ca ne ia un miliard de ani cu tehnologia actuala sa ajungem acolo!
      Cam atat (Vineri, 24 iulie 2015, 9:43)

JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

Cam cat ne-ar lua noua sa terminam reteaua de autostrazi nationala.
    Interesant (Vineri, 24 iulie 2015, 12:56)

sile [anonim]

Planeta nu are viata inteligenta. Daca ar fi avut, s-ar fi detectat ceva unde radio si apectul asta ar fi fost mult mai impotant decat existenta planetei in sine. In concluzie, nu orice planeta similara Pamantului are automat si viata. Cel putin nu viata inteligenta.
      Viata inteligenta (Vineri, 24 iulie 2015, 14:18)

Adi [anonim] i-a raspuns lui sile

Totusi e posibil sa aiba viata inteligenta. Uite 3 scenarii posibile:
      1) tehnologia lor nu foloseste unde radio. Poate folosesc doar fibra optica sau o technologie pe care nu o avem noi inca.
      2) sunt la un nivel tehnologic asemanator cu noi. Asta inseamna ca au descoperit undele radio acum vreo 200 de ani. Planeta fiind la 1400 de ani lumina, mai trebuie sa asteptam inca 1200 de ani pana ajung acele unde radio la noi
      3) undele radio pe care le emit sunt prea slabe pentru a le detecta noi
      oare? (Vineri, 24 iulie 2015, 14:23)

ax fax [anonim] i-a raspuns lui sile

Ce te face sa crezi ca o civilizatie avansata ar folosi undele radio? Acum 200 de ani nimeni de pe Pamant nu vorbea de asa ceva si, s-ar putea, ca peste 200 de ani sa nu mai fie folosite.