O molecula organica chirala a fost detectata in spatiul interstelar

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 15 iunie 2016, 23:33 Science - Spatiul

Un grup de cercetatori de la California Institute of Technology (Caltech) a detectat in spatiul interstelar o molecula organica esentiala vietii, considerata cea mai complexa descoperita pana acum in afara sistemului nostru solar, potrivit unui studiu publicat in revista Science, citat miercuri de EFE si AFP.

Descoperirea constituie un pas inainte pentru intelegerea unuia dintre cele mai mari mistere privind originea vietii. Chiralitatea este proprietatea unor molecule de a admite aranjari diferite ale elementelor structurale. Doua molecule chirale sunt doua molecule care au aceeasi compozitie chimica, dar sunt aranjate ''in oglinda'', astfel ca nu pot fi suprapuse.

Cercetatorii au folosit un telescop interstelar extrem de sensibil la vibratiile moleculelor.

"Este prima molecula detectata in spatiu care are proprietatea de chiralitate, ceea ce constituie un pas inainte in intelegerea modului cum se creeaza moleculele in spatiu si efectele pe care le au pentru originea vietii", a declarat Brandan Carroll, unul din autorii studiului, citeaza Agerpres.

Molecula a fost descoperita intr-un nor de praf cosmic si gaz in apropiere de centrul Caii Lactee, in galaxia noastra, unde au fost descoperite pana acum peste 180 de molecule. Molecule chirale au fost deja observate in structura unor meteoriti sau comete din sistemul nostru solar, potrivit cercetatorilor. Cercetatorii spera ca aceasta descoperire sa faca lumina asupra acestor nori interstelari care contin ingredientele de baza ale formarii sistemului nostru solar.

"Este vorba de prima molecula detectata in spatiu cu proprietati de chiralitate, ceea ce ne permite sa avansam in intelegerea formarii acestor molecule prebiotice in univers si rolul pe care l-ar putea avea ca precursoare a vietii", a declarat la randul sau Brett McGuire, chimist la National Radio Astronomy Observatory (NRAO) din Charlottesville (Virginia) un alt coautor al studiului.

Molecula chirala detectata este formata din oxid de propilena (CH3CHOCH2). Desi oxidul de propilena nu este utilizat de fiintele vii, prezenta sa este un semnal ca ar putea exista si alte molecule chirale in spatiul interstelar.

Unii astronomi cred ca "ingredientele vietii' se formeaza in norii interstelari de plasma, gaze si praf cosmic si ca asteroizii si cometele formate in acesti nori ar putea transporta aceste substante pe distante uriase in cosmos si, intrand in coliziune cu diferite planete, ar putea depozita pe ele asemenea molecule.

Fain (Joi, 16 iunie 2016, 7:57)

valahiandusk [utilizator]

O veste buna! Cand aud asemenea stiri uit de Dragnea, Firea, meciul Romaniei, Mineriadele, etc
    42 (Joi, 16 iunie 2016, 12:19)

tudor74 [utilizator]

Si acum armata de pseudo oameni de stiinta din slujba popilor or sa gaseasca ei o explicatie confirm bibliei.