Un inel a fost descoperit in jurul planetei pitice Haumea care orbiteaza in afara Sistemului nostru Solar, dincolo de Neptun. Pana acum, structuri asemanatoare cu inelele au fost descoprite doar in jurul planetelor Jupiter, Saturn, Uranus si Neptun, anunta The Guardian.

"In 2014 am descoperit ca un corp foarte mic din regiunea Centaur avea un inel si la acea vreme parea un lucru foarte ciudat. Nu ne asteptam sa gasim un inel in jurul planetei Haumea, dar nu am fost nici foarte surprinsi atunci cand am descoperit acest lucru", a spus Dr. Jose Ortiz al carui grup de cercetatori a fcaut marea descoperire.

Mii de obiecte neptuniene se afla in exteriorul sistemului nostru solar. In 2006 s-a descoperit ca unele dintre ele ar putea fi la fel de mari ca si Pluto. Haumea a fost recunoscuta in 2008 de Uniunea Astronomica Internationala si este una dintre cele cinci planete pitice impreuna cu Pluto, Ceres, Eris si Makemake. Acestea sunt localizate dincolo de Neptun si se afla la o distanta de 50 de ori mai mare de Soare decat Pamantul.

Haumea, numita dupa zeita hawaiiana a nasterii, este neobisnuita datorita formei sale alungite, asemanatoare cu o minge de rugby si rotatiei sale rapide, rotindu-se in jurul sau o data la fiecare aproxmativ 4 ore. Diametrul sau este de aproximativ o treime din dimensiunea Lunii, satelitul natural al Pamantului.

"Planetele pitice sunt speciale in felul lor, insa Haumea este mult mai deosebita. De asemenea, are doua luni, una mare si una mica, iar cea mai mare se dovedeste a fi in acelasi plan ca inelul pe care l-am gasit ", a spus Ortiz.