Un obiect ceresc - ce poate fi un asteroid sau o cometa - ce a fost vazut trecand prin sistemul nostru solar s-ar putea sa vina din alta parte a galaxiei si s-ar putea sa fie primul vizitator interstelar observat de pe Pamant, afirma astronomii americani, potrivitTelegraph.

Vizitator interstelar in sistemul nostru stelarFoto: Facebook / NASA

Misteriosul obiect, cunoscut deocamdata doar ca A/2017 U1, a fost descoperit luna aceasta de un cercetator ce foloseste un sistem sofisticat de telescoape de la Universitatea din Hawaii, sistem ce scaneaza continuu universul pentru a observa un astfel de eveniment.

"Asteptam de decenii aceasta zi", a declarat Paul Chodas, manager la centrul NASA pentru Studierea Obiectelor din Apropierea Pamantului.

"In teorie stim de mult ca asemenea obiecte exista – asteroizi sau comete care se misca intre stele si care, ocazional, trec prin sistemul nostru solar – dar este prima oara cand le detectam", a aratat Chodas.

Obiectul, cu un diametru de 400 de metri, a intrat imediat in atentia cercetatorilor datorita orbitei sale extreme, el venind din directia constelatiei Lira, aflata aproape vertical deasupra planului eliptic pe care planetele si alti asteroizi orbiteaza Soarele.

A strapuns acest plan in apropiere de orbita lui Mercur pe 2 septembrie, apoi gravitatia enorma a Soarelui l-a facut sa coteasca brusc. Distanta cea mai mica fata de Pamant s-a inregistrat pe 14 octombrie, cand s-a aflat la circa 15 milioane de kilometri de Pamant.

"Se misca extrem de rapid si pe o asemenea traiectorie incat putem sa afirmam ca acest obiect este pe cale sa paraseasca sistemul solar si sa nu se mai intoarca”, a spus Davide Farnocchia, de la NASA.

Astronomii s-au grabit sa-i urmareasca cu telescoapele calatoria prin sistemul nostru solar si spera sa-i confirme originea interstelara si sa afle cate ceva despre compozitia sa.