Oamenii de stiinta danezi au descoperit 95 de exoplanete

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 16 februarie 2018, 1:05 Science - Spatiul

Exoplaneta Kepler-22 b
Foto: NASA
Aproape 100 de exoplanete - planete care orbiteaza in jurul unor stele aflate in afara Sistemului Solar - au fost descoperite de curand de oamenii de stiinta din Danemarca, informeaza Press Association.

Cercetatorii de la Institutul National al Spatiului, afiliat Universitatii Tehnice din Danemarca, au analizat mai multe sute de exoplanete potentiale cu ajutorul datelor transmise de telescopul spatial Kepler.

Dintre cele 275 de corpuri ceresti candidate la statutul de planeta, savantii danezi au confirmat ca 95 sunt exoplanete, potrivit Agerpres.

Telescopul spatial Kepler se apropie cu pasi vertiginosi de sfarsitul misiunii sale in spatiu. In pofida problemelor tehnice pe care le-a intampinat, inginerii au reusit, venind cu o solutie ingenioasa de control al orientarii in spatiu, sa ii prelungeasca viata, reusind sa ofere comunitatii astronomice sansa de a derula campania de observatie intitulata sugestiv K2, potrivit Space Alliance.

Kepler a ajuns astfel sa identifice pana astazi 4496 de exoplanete candidate, din care 2341 au fost deja confirmate. Din aceastea, 622 de candidate vin din perioada K2, cu 197 de cazuri confirmate.

Dar solutia de care aminteam mai devreme, o combinatie de stabilizare naturala, folosind fluxul solar si de stabilizare comandata cu ajutorul motoarelor de la bord, desi functionala este departe de a fi si economica. Hidrazina, stocata initial doar pentru mici manevre sau pentru desaturarea periodica a rotilor volante, este acum folosita frecvent si ne apropiem vertiginos de golirea rezervoarelor.

Fara posibilitatea de a isi pastra orientarea in spatiu, Kepler, desi altfel perfect functional din punct de vedere al instrumentatiei, va fi nefolosibil pentru astronomi si astfel, misiunea sa se va incheia.

Cand se va intampla acest lucru este deocamdata destul de greu de precizat: in primul rand datorita perturbatiilor externe, datorate conditiilor de vreme in spatiu, in permanenta schimbare, apoi datorita incertitudinilor in aproximarea consumului de pana acum.

Un lucru este sigur: echipa de operare a telescopului va optimiza pana la capat consumul, incercand sa prelungeasca viata sa cat mai mult. Deocamdata suntem in plina campanie 16, pana la sfarsitul anului campaniile 17, 18 si 19 ar trebui sa se deruleze, insa nu este sigur ca rezervele de combustibil vor fi suficiente si pentru acestea, potrivit Space Allliance.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.