Hubble a facut publice noi imagini cu doua galaxii care sunt in curs de fuzionare si care s-au “ciocnit intr-un accident galactic”

de N.O.     HotNews.ro
Joi, 8 martie 2018, 20:06 Science - Spatiul

Galaxii in curs de fuzionare in sistemul Arp 256
Foto: Hubble
Galaxiile nu sunt insule de stele statice - sunt dinamice si mereu schimbatoare, constant puse pe miscare in intunericul Universului. Uneori, asa cum se vede intr-o imagine suprinsa de Hubble, galaxiile se pot ciocni intr-un accident de proportii cosmice, arata un comunicat al Telescopului spatial Hubble, insotit de fotografiile facute de Observator astronomic.

O noua imagine spectaculoasa a fost realizata de Camera de supraveghere avansata (ACS) a Hubble si de Camera Wide Field 3 (WFC3).

Este o noua versiune a unei imagini deja publicata in 2008, care facea parte dintr-o colectie mare de 59 de imagini ale galaxiilor care fuzioneaza.

La 350 de milioane de ani-lumina distanta, in constelatia lui Cetus (The Sea Monster), o pereche de galaxii spirale tocmai au inceput o fuziune magnifica, transmit reprezentantii Telescopului spatial, care detaliaza pe marginea imaginilor surprinse in momentul in care cele doua ansambluri se cionesc.

Desi nucleele lor sunt inca separate de o distanta mare, formele galaxiilor sistemului Arp 256 sunt distorsionate in mod impresionant. Galaxia din partea superioara a imaginii contine panglici luni, extinse de gaz, praf si stele (Tidal tails - o regiune subtire formata din stele si gaz interstelar care se extinde dintr-o galaxie in spatiu, n.r.).

Galaxiile sunt "aprinse" de regiuni orbitoare din cauza formarii unor noi stele: focurile de artificii albastre sunt "pepiniere" stelare, noteaza reprezentantii telescopului.

Arp 256 a fost catalogata pentru prima data in 1966, fiind una din cele 338 de galaxii prezentate in Atlasul Galaxiilor Peculiare. Scopul catalogului a fost sa ilustreze exemplele structurilor ciudate si minunate gasite in galaxiile din apropiere, pentru a oferi instantanee ale diferitelor etape ale evolutiei galactice. Aceste galaxii particulare sunt ca un experiment natural expus la o scara cosmica si prin catalogarea lor, astronomii pot intelege mai bine procesele fizice care distrug spiralele si galaxiile eliptice in forme noi.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

Minunat (Joi, 8 martie 2018, 22:47)

Astept cu nerabdare si interes finaizarea procesului de fuziune.
    "Ciocnire" (Joi, 8 martie 2018, 22:52)

liberte, egalite, mouie pesede [utilizator]

Distantele dintre stele sunt atat de mari, ca nu exista coliziune intre ele. Practic este o intrepatrundere. Ceea ce in astfel de coliziuni practic intra in coliziune sunt doua lucruri:

1. Gazul interstelar - modelat gravitational poate incepe sa se comprime, dand nastere unei noi generatii de stele.

2. Gaurile negre din centrele galaxiilor aflate in coliziune vor fuziona in final.

Stelele au insa probabilitati mult mai mari de a cadea spre gaura neagra sau sa fie expulzate din noua galaxie (daca sunt accelerate gravitational la o viteza peste cea de evadare) decat de a intra in coliziune unele cu altele.
    Atlasul Galaxiilor Peculiare (Vineri, 9 martie 2018, 7:53)

cobraverde [utilizator]

"peculiar" in engleza (limba catalogului cu pricina) are cu totul alt sens ca in limba romana. parti din articol preluate cu tot cu greselile de exprimare.
    Acolo orice este posibil (Vineri, 9 martie 2018, 8:06)

Inapasevedeinvers [utilizator]

Pacat ca nu avem locuri mai in fata sa vedem si noi mai de aproape.
    Da, (Vineri, 9 martie 2018, 10:16)

MateiCraciun [utilizator]

O noua imagine a fost ''realizata'' de telescop, folosind, Photoshop!

Vad ca a realizat, probabil toto prin Photoshop, la 3 stele si frumoasele dungi din poveste!
      Photoshop (Vineri, 9 martie 2018, 13:44)

liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui MateiCraciun

Este strict esential pentru a vedea o poza facuta cu un telescop intrucat acesta poate capta semnale pe lungimi de unda pe care ochiul tau nu le poate vedea. Faptul ca nu le vede, nu inseamna ca ele nu sunt acolo. Astfel, o imagine in infrarosu a unui om pe o pajiste este tot "prelucrata".