Hubble arată universul local în ultraviolete

de Cosmin Orasanu     HotNews.ro
Vineri, 18 mai 2018, 0:15 Science - Spatiul

Cosmos
Foto: Google
Folosind precizia de neegalat și instrumentele de observație ultravioletă ale telescopului spațial Hubble NASA / ESA, o echipă internațională de astronomi a creat cea mai cuprinzătoare analiză asupra galaxiilor din universul local în care se formează stele. Printre capturile telescopului se numără aproximativ 8000 de roiuri stelar și 39 de milioane de stele albastre, scrie Hubble Space Telescope.

Echipa LEGUS și-a selectat cu atenție obiectivele din cele  500 de galaxii candidate, analizate de la sol. Ei au ales galaxiile bazându-se pe masă, rata de formare a stelelor și abundența elementelor mai grele decât hidrogenul și heliul. Datorită proximității galaxiilor selectate, Hubble a reușit să le descompună în principalele lor componente: stele și grupuri de stele. Cu datele LEGUS, echipa a creat un catalog cu aproximativ 8000 de roiuri de stele tinere și unul cu aproximativ 39 de milioane de stele care sunt de cel puțin cinci ori mai mari decât Soarele.

Prin analiza detaliilor fine ale galaxiilor studiate și totodată prin studierea legăturii acestora cu structurile galactice mai mari, echipa își propune să identifice mecanismele fizice din spatele distribuției stelelor din interiorul galaxiilor. Identificarea legăturii dintre gaze și formarea stelelor este cheia înțelegerii modului în care galaxia evoluează. Astronomii studiază această legătură, analizând efectele mediului asupra roiurilor de stele și modul în care supraviețuirea lor este legată de împrejurimi.