NASA a creat o simulare în 360 de grade a unor exoplanete

de Cosmin Orasanu     HotNews.ro
Miercuri, 30 mai 2018, 23:01 Science - Spatiul

Exoplanet Travel Bureau
Foto: YouTube
NASA aduce o nouă inovație - Exoplanet Travel Bureau, care include imagini în stil retro reprezentative pentru fiecare corp ceresc prezentat și un instrument interactiv care simulează vizitele pe exoplanete cunoscute, construite pe baza unor descoperiri științifice reale despre proprietățile lor, scrie Motherboard.

NASA a furnizat recent o reprezentare a suprafeței în 360 de grade a planetei Kepler-186f, o planetă de dimensiunea Pământului situată la distanța de 550 de ani lumină. În vizualizarea NASA, corpul ceresc poate fi experimentat cu și fără atmosferă, deoarece planeta este prea departe pentru a fi cunoscute date atmosferice.

De asemenea, poate fi vizualizată și Kepler-16b, planeta de dimensiunea Saturnului, care este la distanța de 200 de ani lumină față de Pământ. Datorită proximității planetei față de două stele, umbrele din reprezentarea NASA sunt duble.

Oamenii de știință au descoperit aproape 4.000 de planete care orbitează în jurul unor sori din afara sistemului nostru solar, și mai sunt multe ce urmează să fie descoperite, pe măsură ce telescoapele devin mai sofisticate.

Nimeni nu știe cum arată de fapt aceste destinații nou descoperite, iar aceste simulări sunt probabil versiuni stilizate ale adevărului. Cu toate acestea, având în vedere că va dura probabil secole întregi înainte ca oamenii să poată observa de aproape o exoplanetă, presupunând că o vom face vreodată, este bine că ne putem bucură de aceste superbe peisaje speculative ale unor lumi îndepartate.