Hubble a găsit dovezi convingătoare pentru existența unei Luni în afara Sistemului nostru Solar

de Crăița Ciobotaru     HotNews.ro
Miercuri, 3 octombrie 2018, 22:35 Science - Spatiul

Observaii Hubble
Foto: Wikipedia
Folosindu-se de Telesopul Hubble al NASA/ESA și date mai vechi furnizate de Telesopul Kepler, doi astronomi au găsit primele dovezi convingătoare pentru existența unei Luni în afara Sistemului nostru Solar,scrie spacetelescope.org

Datele indică o exo-Lună, adică o lună care nu se află în Sistemul nostru Solar, de mărimea Neptunului, într-un sistem stelar aflat la 8000 de ani lumină de Pământ. Vânătoarea pentru exo-planete, adică planete care se află în afara Sistemului nostru Solar, a dat rezultate de abia acum 30 de ani. Chiar dacă acum astronomii găsesc astfel de planete la ordinea zilei, căutarea Lunilor care să orbiteze în jurul exo-planetelor nu a fost de succes, până acum.

În 2017 Telesopul Kepler de la NASA a detectat indicii conform cărora ar exista o exo-Lună care să orbiteze în jurul planetei Kepler-1625b. Acum, doi oameni de știință de la Universitatea Columbia din New York s-au folosit de capabilitățile incomparabile ale Telesocpului Hubble pentru a studia steaua Kepler-1625, aflată la 8000 de ani lumină de Pământ.

Noile observații realizate de Hubble arată dovezi convingătoare pentru existența unei exo-Luni de dimensiuni mari care orbitează singura planetă cunoscută Kepler-1625. Dacă aceste date vor fi confirmate, aceasta ar fi prima descoperire a unei Luni în afara Sistemului nostru Solar.

Candidata la statutul de Lună, care a fost denumită Kepler-1625b-i este neobișnuită din cauza mărimii sale. Aceasta este comparabilă în diametru cu Neptun. Nu este cunoscută vreo astfel de Lună imensă în Sistemul Nostru Solar.

Pentru a găsi dovezi pentru existența exo-Lunii, echipa care a lucrat la acest proiect a realizat observații ale planetei Kepler-1625 în timp ce aceasta se afla în tranzit în fața stelei sare părinte, această mișcare cauzând o diminuare a luminii provenite de la stea. Planeta a fost observată de Hublle înainte și în timpul tranzitului său de 19 ore.

Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

1962 vizualizari