Hubble a găsit dovezi convingătoare pentru existența unei Luni în afara Sistemului nostru Solar

de Crăița Ciobotaru     HotNews.ro
Miercuri, 3 octombrie 2018, 22:35 Science - Spatiul

Observaii Hubble
Foto: Wikipedia
Folosindu-se de Telesopul Hubble al NASA/ESA și date mai vechi furnizate de Telesopul Kepler, doi astronomi au găsit primele dovezi convingătoare pentru existența unei Luni în afara Sistemului nostru Solar,scrie spacetelescope.org

Datele indică o exo-Lună, adică o lună care nu se află în Sistemul nostru Solar, de mărimea Neptunului, într-un sistem stelar aflat la 8000 de ani lumină de Pământ. Vânătoarea pentru exo-planete, adică planete care se află în afara Sistemului nostru Solar, a dat rezultate de abia acum 30 de ani. Chiar dacă acum astronomii găsesc astfel de planete la ordinea zilei, căutarea Lunilor care să orbiteze în jurul exo-planetelor nu a fost de succes, până acum.

În 2017 Telesopul Kepler de la NASA a detectat indicii conform cărora ar exista o exo-Lună care să orbiteze în jurul planetei Kepler-1625b. Acum, doi oameni de știință de la Universitatea Columbia din New York s-au folosit de capabilitățile incomparabile ale Telesocpului Hubble pentru a studia steaua Kepler-1625, aflată la 8000 de ani lumină de Pământ.

Noile observații realizate de Hubble arată dovezi convingătoare pentru existența unei exo-Luni de dimensiuni mari care orbitează singura planetă cunoscută Kepler-1625. Dacă aceste date vor fi confirmate, aceasta ar fi prima descoperire a unei Luni în afara Sistemului nostru Solar.

Candidata la statutul de Lună, care a fost denumită Kepler-1625b-i este neobișnuită din cauza mărimii sale. Aceasta este comparabilă în diametru cu Neptun. Nu este cunoscută vreo astfel de Lună imensă în Sistemul Nostru Solar.

Pentru a găsi dovezi pentru existența exo-Lunii, echipa care a lucrat la acest proiect a realizat observații ale planetei Kepler-1625 în timp ce aceasta se afla în tranzit în fața stelei sare părinte, această mișcare cauzând o diminuare a luminii provenite de la stea. Planeta a fost observată de Hublle înainte și în timpul tranzitului său de 19 ore.

2019 vizualizari