O nouă exoplanetă telurică gigantică, din categoria 'super-terra', a fost descoperită pe orbita unei stele din apropierea Sistemului Solar, scrie revista Nature citată de BBC

Masa planetei este considerată a fi de trei ori mai mare decât cea a Pământului, plasând-o într-o categorie cunoscută sub numele de "super-terra". Ea orbitează steaua lui Barnard, care se află "la doar" șase ani lumină distanță.

Guillem Anglada Escudé, unul dintre cercetători spune că această planetă descoperită recent are o masă de 3,2 ori mai mare decât cea a Pământului, motiv pentru care a fost încadrată în categoria super-terra, la fel ca toate planetele telurice cu mase de până la 10 ori mai mari decât cea terestră.

"Credem că acesta este ceea ce noi numim 'super-terra' - care ar fi probabil o planetă mai stâncoasă, cu o atmosferă masivă. Probabil că este foarte bogată la suprafață în materie volatilă precum apa, hidrogenul, dioxidul de carbon. ", a declarat Dr. Anglada Escudé, de la Universitatea Queen Mary din Londra.