Nebuloase stelare, asteroizi, găuri negre, stele pitice sau supermasive, inele de praf cosmic, obiecte cerești la limita Sistemului Solar, planete cu doi sori pe cer, supernove, pulsari, Liliacul Cosmic, chiar și Vaca similară etc – cu cât reușim să vedem mai multe din Univers, cu atât mai bine ne dăm seama cât de puțin știm despre el...

1 Nebuloasa NGC7027Foto: NASA

Nebuloasa NGC 7027, descoperită în 1878 și una din cele mai strălucitoare de pe boltă, poate fi văzută înspre constelația Lebăda (Foto: Hubble Archive/NASA)

Asteroidul 6478 Gault, văzut cu telecopul spațial Hubble al NASA/ESA (European Space Agency), arată două cozi înguste ca de cometă, care ne spun că asteroidul se sfărâmă. Dungile luminoase din jurul lui sunt stelele de pe fundal. Gault se află la aproape 350 de milioane de kilometri de Pământ, între orbitele lui Marte și Jupiter (Foto: NASA/ESA)

Scoica fantomatică din imagine este o supernovă, iar dunga strălucitoare care se îndepărtează de ea este un pulsar (Foto: University of Manitoba)

Ascuns într-unul din cele mai întunecoase colțuri ale constelației Orion, Liliacul Cosmic își întinde aripile cețoase în spațiul interstelar la 2.000 de ani-lumină de noi. Este iluminat de stelele tinere din miezul său – deși umbrite de nori opaci de praf, razele lor reușesc să lumineze nebuloasa. (Foto: European Southern Observatory)

În această ilustrație, mai multe cercuri de praf înconjoară Soarele. Aceste inele se formează când gravitația planetelor atrage grăunțe de praf pe orbite în jurul Soarelui. Recent, oamenii de știință au detectat un cerc de praf pe orbita lui Mercur. Alții susțin ipoteza că inelul de praf al lui Venus este un grup de asteroizi orbitali nedetectat vreodată. (Foto: NASA)

Aceasta este o ilustrație a grupurilor de stele globulare care înconjoară Calea Lactee

Așa își imaginează un artist viața pe o planetă dintr-un sistem stelar binar, vizibil ca doi sori pe cer

2018 VG18, cunoscut drept "Farout", cel mai îndepărtat obiect cunoscut din Sistemul Solar, imaginat de un artist. Aura rozalie sugerează prezența gheții. Nu avem nicio idee despre cum arată Farout. (Foto: Carnegie Institution)

Acest obiect cu raza de 1,3 km descoperit pe Centura Kuiper se crede a fi un pas din evoluția de la bulgări de gheață și praf la planete formate integral (Foto: Astronomical Observatory of Japan)

Un selfie făcut de roverul marțian Curiosity al NASA pe culmea Vera Rubin, înainte de a se deplasa la un alt amplasament (Foto: JPL Caltech / NASA)

Telescopul spațial Hubble a descoperit o galaxie pitică ascunsă în spatele unui grup de stele mari din vecinătatea noastră cosmică. Este atât de veche încât oamenii de știință o consideră o "fosilă vie" din Universul timpuriu. (Foto: ESA / NASA)

Cum s-au format găurile negre în Universul primar? Discul rotativ gazos din acest halou de materie întunecată se desparte în trei brațe care se comprimă sub forța propriei gravitații pentru a forma stele supermasive. Aceste stele se vor comprima rapid pentru a forma găuri negre masive. (Foto: Georgia Institute of Technology)

Telescopul spațial Spitzer al NASA a capturat această imagine a uriașului Nor al lui Magellan, o galaxie-satelit a Căii noastre Lactee. Astrofizicienii cred că se va ciocni cu galaxia noastră peste două miliarde de ani. (Foto: JPL Caltech / NASA)

Un obiect luminos misterios, denumit "The Cow" ("Vaca") a fost descoperit în timp real de telescoape din toată lumea. Astronomii cred că poate fi nașterea unei găuri negre sau a unei stele neutronice, sau o nouă clasă de corpuri cerești (Foto: Legacy Surveys Project)

Imaginea-mozaic a asteroidului Bennu este compusă din 12 imagini PolyCam colectate de nava spațială OSIRIS-REx de la o distanță de 25 km (Foto: University of Arizona)