Science Report: NASA țintește spre un uriaș asteroid din aur care ar putea face din fiecare pământean un miliardar

Sâmbătă, 29 iunie 2019, 3:16 Science - Spatiul

Centura de asteroizi
Psyche 16 este localizat între orbitele lui Marte și Jupiter și conține și alte metale solide în afară de aur: platină, fier și nichel. În total, se estimează că valoarea lor ar fi de 10.000 de cvadrilioane de dolari. Aceasta înseamnă că, dacă ar fi adus pe Pământ, ar distruge prețurile mărfurilor și ar provoca prăbușirea economiei mondiale, în valoare de 75,5 trilioane de dolari.

Se știe de ceva vreme de Psyche 16, dar potențialul său de a produce haos pe Pământ a fost evocat recent de un miner veteran. Scott Moore, care conduce EuroSun Mining, spune că uriașa cantitate de aur din asteroid ar arunca în aer industria metalului prețios. „Titanii aurului” controlează sute de proprietăți din cele mai productive din toată lumea, a spus el pentru Oil Price. „Dar cele 4-5 milioane de uncii (110-140 de tone) de aur pe care le aduc pe piață în fiecare an pălesc în comparație cu ce este în spațiu”.

NASA pregătește o misiune spre asteroid pentru vara lui 2022. Numită Discovery Mission, va ajunge la Psyche 16 prin 2026. Dacă ar reveni cu asteroidul, ar distruge economia globală. Din fericire, agenția spațială va face drumul doar în scopuri științifice și nu se va apuca de minerit. Ea consideră că Psyche 16 este supraviețuitorul unor coliziuni violente între planete, care erau frecvente pe când se forma sistemul solar. Aceasta înseamnă că ar putea să ne spună cum s-au format nucleele Pământului și ale altor planete asemănătoare.

Dar două companii de minerit spațial – care au în spate mari celebrități – se pregătesc pentru goana după aur de când „privatizarea” asteroizilor a devenit legală în 2015. Deep Space Industries și Planetary Resources sunt ambele cu ochii pe asteroidul 2011 UW158, care este de două ori mai mare decât Turnul Londrei și valorează până la 5,7 trilioane de dolari. (Fox News)

Goana după meteor (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 3:59)

Marinake [utilizator]

Era o carte de Jules Verne.
    Timpit sa fii sa aduci asteroidul pe pămînt.

Poate cade în groapa Marianelor
    Poate rateaza Palatul Parlamentului
    Hmmm (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 5:40)

syms [utilizator]

Dacă e așa, și aduc aurul pământ, valoarea aurului scade pana când nimic nu se schimba. Așa ca nu mai dați vise mărire ... plus, ca m-as mira ca împărțeala sa fie făcută :-)
      Exact - aurul nu mai are valoare monetară (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 9:34)

Spiky [utilizator] i-a raspuns lui syms

În plus aducerea lui pe Pământ comportă anumite riscuri, iar exploatarea lui anumite costuri - tăiere, prelucrare. Platina e altceva - e folosită la diverse catalizatoare, are valoare industrială...
      În Evul Mediu, Egiptul a fost distrus de o inflație cauzată de aurul unui potentat african care a trecut pe acolo în drum spre Mecca - el este considerat cel mai bogat om din istorie - Mansa Musa - https://www.bbc.com/news/world-africa-47379458
      Absolut (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 23:47)

Mironescu Valeriu [anonim] i-a raspuns lui syms

corect! Aurul nu a adus fericire pe termen lung nimanui. O fi adevarat blestemul aurului.
      Plus ca pretul de aducere pe pamant al aurului poate fi extrem de mare.
      electronice mai ieftine (Duminică, 30 iunie 2019, 16:50)

liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui syms

la asta nu v-ati gandit? si multe echipamente bazate pe metale rare?
    hahahaha (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 5:52)

john70 [utilizator]

Daca ajunge asta pe Pamant si se distribuie locuitorilor, ei nu vor deveni miliardari ci posesorii a cateva kile de aur fara valoare. Valoarea unui metal, la fel ca valoarea oricarui lucru, este data de raportul cerere-oferta. Daca oferta creste enorm, valoarea scade enorm.
    Nu este un titlu.... (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 6:59)

gigiN [utilizator]

...prea inspirat.Daca aurul ar inlocui pietrele,valoarea lui ar fi zero.Bogati ar ramane,cel putin in Romania,tot hotii.
    Dece? (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 7:31)

fdaniel [utilizator]

Dece s-ar “prăbuși economia mondială”?
    Aurul ar deveni o marfă în abundență și i-ar scădea (prăbuși) prețul.
    E o reașezare.
    Poate mai pune pesedeaua niste zerouri pe bani (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 9:01)

Victor Micea [utilizator]

"...ar putea face din fiecare pământean un miliardar". Mai acu' citiva ani toti eram milionari, n-ar fi mare branza daca am deveni miliardari. Ar fi o paine un milion. Simplu si usor de socotit.
    cuminti (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 10:48)

Ilidia [utilizator]

Nu va agitati... Cel putin deocamdata e SF...
    Atunci ar trebui sa ne luam alta referinta .... (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 11:20)

KTerinca [utilizator]

De exemplu, ceva mai bio.
    Ca..atu' alb si nemirositor.
    Gramu' cat tot meteoritu' de aur.
    PSICHE 16 (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 15:00)

Constantius [utilizator]

Psiche 16 este unul din zecile de mii de asteroizi formati in urma exploziei planetei Tiamat, probabil in urma cu 65 de milioane de ani. 8.000 de asteroizi dintre acestea inca mai viziteaza periodic Pamantul, iar din cand in cand mai cade cate una, precum in 1908. Marte a fost afectata la randul ei de explozia planetei Tiamat, pierzandu-si magnetosfera si implicit biosfera. Sper ca misiunea de cercetare sa elucideze cauzele exploziei planetei Tiamat, planeta a 5 -a de la Soare. De altfel, si planeta Kuiper (a zecea planeta de la Soare) a avut aceiasi soarta cu cea a planetei Tiamat, probabil in urma cu 252,5 milioane de ani. Ambele cataclisme sunt prezentate in Apocalipsa lui Ioan si in scrierile sumeriene, ca fiind urmare a razboaielor zeilor din ceruri! Exista si o teorie privind distrugerea de catre Dumnezeu a Sodomei si Gomorei, faptul ca acestea de fapt ar fi denumirile preistorice ale planetelor Marte si Tiamat!
    Aur (Sâmbătă, 29 iunie 2019, 15:40)