VIDEO Hubble a descoperit un disc care înconjoară o gaură neagră supermasivă

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 13 iulie 2019, 9:42 Science - Spatiul

Disc
Foto: Hubble
Telescopul spațial Hubble a descoperit un disc subțire de material care înconjoară o gaură neagră supermasivă la 130 milioane de ani-lumină de la Pământ, în centrul unei galaxii numită NGC 3147, relatează SpaceTelescope.org.

Prezența discului într-o galaxie care, deși este activă, are o atât de mică luminozitate i-a surprins pe cercetători. Găurile negre din anumite tipuri de galaxii, precum cea NGC 3147, se așteaptă să fie ”înfometate” pentru că nu este suficient material gravitațional capturat.

Discurile sunt de obicei găsite în galaxii extrem de active. Este un test pentru teoriile relativității ale lui Albert Einstein. Discul este atât de adânc integrat în intensul câmp gravitațional al găurii negre încât lumina de la gazul discului este alterat, potrivit acestor teorii, oferind astronomilor o privire unică asupra procesului dinamic din apropierea găurii negre.

”Nu am mai văzut niciodată efectele relativităţii generale şi speciale cu această claritate ca la acestă gaură neagră ”, a declarat Marco Chiaberge, membru al echipei care a condus studiul.

„Este același tip de disc pe care îl vedem la obiecte care sunt de 1000 sau chiar 100.000 de ori mai luminoase”, a explicat primul autor al studiului, Stefano Bianchi.