Science Report: Oameni de știință cred că ar putea exista o gaură neagră pe orbită în jurul Soarelui

Duminică, 29 septembrie 2019, 23:09 Science - Spatiul

Gaura neagra
Foto: Pixabay
Există dovezi că o a noua planetă ar exista dincolo de orbita lui Neptun – oamenii de știință îi văd efectele gravitaționale asupra orbitelor unor planete pitice precum Pluto și ale altor obiecte cerești din Centura Kuiper. În 2017, NASA a spus că este aproape sigur că ar exista și ar fi probabil că este cam de 10 ori mai mare decât Pământul, dar orbita durează 20.000 de ani, este foarte, foarte departe și nimeni n-a văzut-o încă. Într-un nou articol, oameni de știință din SUA și Regatul Unit spun că adevăratul motiv este că ar fi o minusculă gaură neagră care există de la începutul timpului.

„Există tot mai multe anomalii observate, conectate la orbitele Obiectelor TransNeptuniene (OTN)”, au scris autorii Jakub Scholtz și James Unwin. „Aceste observații au fost interpretate drept dovezi ale existenței unei noi planete în sistemul nostru solar, numită Planeta Nouă”. Dar ar putea fi și o gaură neagră primordială, afirmă ei. Găurile negre primordiale diferă de celelalte găuri negre prin faptul că nu sunt create în implozii de stele – ele au existat din prima secundă după Big Bang, create de perturbații în textura spațiu-timp, conform cercetărilor regretatului Stephen Hawking.

Nimeni nu a descoperit vreuna, dar calculele lui dr. Hawking arată că pot fi mult mai mici decât cele normale. „Aceste găuri negre primordiale pot fi mult mai ușoare; de exemplu, cu masa cât Pământul sau chiar mult mai ușoare”, spune dr. Scholtz.

Dacă Planeta Nouă este de fapt o gaură neagră, aceasta ar explica de ce nimeni nu a descoperit-o – nu numai pentru că ar putea fi de mărimea unei mingi de tenis, conform articolului, dar și pentru că metodele utilizate pentru găsirea planetelor sunt diferite de cele pentru descoperirea de găuri negre.

„Dacă cercetările convenționale eșuează să găsească Planeta Nouă și dovezile privind anomaliile OTN continuă să apară, ipoteza Planeta Nouă – gaură neagră primordială va deveni o explicație convingătoare”, spun autorii. (newshub.co.nz)

Foarte complicat Universul asta... (Luni, 30 septembrie 2019, 0:30)

Intermezzo [utilizator]

Dar nu mai complicat decit mintea care l-a zamislit. Ce ne facem daca or fi mai multe?
      Neil Degrasse Tyson (Luni, 30 septembrie 2019, 15:19)

tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

"Universul nu are nicio obligatie sa aiba sens pt TINE!"
    anomalie ? Sau gaura din bugetul lui Orlando ? (Luni, 30 septembrie 2019, 1:15)

Poiana lui Occam [utilizator]

Orlando, frumosuil ala care mixeaza la finante
    Ciclurile lui Milankovitch (Luni, 30 septembrie 2019, 6:37)

nick24 [utilizator]

poate se completeaza și cu gaura neagră care cine știe ce traiectorie eliptică are și cum influențează Pămàntul pe timpul orbitei de 20000 de ani.
    Daca e minuscula (Marţi, 8 octombrie 2019, 8:45)

Barnacopul [utilizator]

Atunci ar trebui sa emita radiatie Hawking.