​Science Report: Un fost om de știință spune că NASA a găsit dovada existenței vieții pe Marte în anii ʼ70, dar a ignorat-o. Și trage un semnal de alarmă

Vineri, 18 octombrie 2019, 22:18 Science - Spatiul

Carl Sagan cu modulul Viking 1
​Sondele Viking au fost trimise pe solul marțian acum 40 de ani ca să exploreze planeta. Unul din experimente urmărea să găsească semne ale existenței vieții. Rezultatele au venit în 1976 și păreau să indice că se petrecea ceva pe suprafață. Gilbert V. Levin – inginer și inventator, care era investigatorul principal al experimentului – a scris acum un lung articol în care argumentează că acele descoperiri cuprindeau dovezi ale existenței vieții pe Marte, care au fost ignorate de NASA.

„Pe 30 iulie 1976 au venit rezultatele inițiale de pe Marte”, a scris Levin în revista Scientific American. „Uimitor, erau pozitive. Pe măsură ce experimentul a progresat, un total de patru rezultate pozitive, verificate prin cinci controale diferite, au provenit de la navele gemene Viking aflate la 4.000 de mile una de cealaltă. Curbele de date semnalau detectarea de respirație microbiană pe Planeta Roșie. Curbele de pe Marte erau similare cu cele provenite de la teste pe soluri terestre. Se părea că găsisem răspunsul la întrebarea supremă”.

Dar experimentele NASA n-au reușit să găsească materie organică: dovada fizică a vieții, nu doar indicații de respirație microbiană. Ca urmare, NASA a tras concluzia că rezultatele experimentului proveneau de la o substanță care imita viața, nu era viața însăși. De atunci, NASA nu a mai efectuat un experiment similar, care să examineze dacă habitatul marțian poate fi un mediu potrivit pentru viață extraterestră.

Dar Levin argumentează că acele descoperiri chiar sugerează că există viață pe Marte. Și spune că NASA trebuie să continue cercetarea, deoarece poate exista o amenințare semnificativă la adresa vieții de pe Pământ. „NASA menține căutarea vieții extraterestre printre prioritățile sale”, a scris el. Pe 13 februarie 2019, administratorul NASA Jim Bridenstine a spus că am putea găsi viață microbiană pe Marte. „Națiunea noastră s-a angajat să trimită astronauți pe Marte. Orice formă de viață de acolo i-ar putea amenința, ca și pe noi după revenirea lor. Așa că problema vieții de pe Marte este de cea mai mare importanță”.

Revenind la dovezile vieții extraterestre, Levin a scris că experimentul său a găsit o serie întreagă de rezultate pozitive. Dar, mai presus de acestea, spune că nu a existat un experiment care să furnizeze o explicație alternativă pentru ele: „Care este dovada împotriva posibilității vieții pe Marte? Faptul uimitor este că nu există. Mai mult de atât, studii de laborator au dovedit că unele microorganisme terestre pot supraviețui și prospera pe Marte”.

În concluzie, el cere ca NASA să efectueze din nou același gen de experiment, trimițând o versiune modificată pe Marte cu următoarea misiune posibilă. Și a cerut ca oamenii de știință să fie convinși să examineze din nou rezultatele vechi de 40 de ani pentru a vedea dacă sunt cu adevărat dovezi ale vieții de pe Marte. „Un asemenea juriu obiectiv ar putea trage concluzia, la fel ca mine, că Viking a găsit viață. În orice împrejurare, studiul ar produce îndrumări importante pentru NASA în căutarea Sfântului Potir”. (The Independent)

Daca exista viata microbiana pe Marte (Vineri, 18 octombrie 2019, 22:45)

Loverraft [utilizator]

Ea este adaptata climatului de acolo. Cel mai probabil, odata patrunsi microbii in organismul unui astronaut, acestia vor muri de la sine. Este ca si cum ai incerca sa duci un peste pe uscat. Atat mediul marin cat si cel terestru sunt propice vietii. Viata insa s-a adaptat in miliarde de ani insa doar unui mediu specific. In plus, agentii patogeni, infecteaza o gazda. Cate gazde umane sunt pe Marte, ca sa asigure raspandirea acelor agenti patogeni? Cate plante si cate animale? Asadar daca agentii patogeni ar fi extrem de rezistenti si ar infecta tot, cel mai probabil ei au ajuns deja pe Terra cu mult timp in urma, prin schimburile de material (impact, micrometeoriti, vant solar care treptat matura atmosfera martiana in spatiu). Daca insa sunt adaptati climatului de acolo, acela este extrem de diferit fata de cel de pe Terra.
      Sunteti mult prea sigur (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 1:37)

Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Loverraft

Viata este incredibil de adaptabila - mai ales la nivelul formelor inferioare. Vedem asta pe pielea noastra cu modul in care bacterii patogene au supravietuit razboiului chimic cu omul si (re)devin din ce in ce mai periculoase.
      Formele de viata martiene (sa le spunem conventional microbiene), daca exista, au probabil in spate miliarde de ani in care s-au multumit cu mai nimic din ce consideram noi ca este vital pentru viata - apa, oxigen, carbon, azot, caldura, lipsa radiatii dure. Nici nu vreau sa ma gandesc cat de repede s-ar putea multiplica odata ajunse intr-un mediu incredibil de generos in resurse - la corpul uman ma refer.
      Posibil sa n-am dreptate si sa aveti dvs. - dar de ce-ar vrea cineva sa riste?!?
        In mod paradoxal (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 10:06)

ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

amandoi aveti dreptate. In corpul nostru exista peste 400 de specii de bacterii cu care convietuim pasnic, mai mult, fara ele nu am putea trai. Daca exista microorganisme pe Marte (deocamdata nu-i putem numi nici bacterii, nici virusi) este f.putin probabil ca motorul lor biochimic sa se bazeze pe ADN, cel mult poate ceva similar. Este posibil sa fie nocivi, dar tot atat de posibil sa se integreze in corpul uman fara consecinte, sau chiar sa ajute la adaptarea organismului uman la conditiile martiene.
        Bravo! (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 10:57)

NicioLae2 [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

Mă uimești, dar de data asta ai dreptate.
        Ți-ai prezentat părerea corect, cu argumente logice.
        Asta, spre deosebire de postările pe subiecte politice, unde doar ai reprodus porcăriile isterice auzite la haznalele TV.