Un asteroid considerat de NASA ”potențial periculos” va trece pe lângă Terra în noaptea de miercuri spre joi

Miercuri, 20 noiembrie 2019, 15:21 Science - Spatiul

Asteroidul 481394
Un asteroid cu un diametru cuprins între 280 și 620 de metri va trece pe lângă Terra în noaptea de miercuri spre joi, la o distanță de aproximativ 4,3 milioane de kilometri, iar NASA l-a inclus în categoria obiectelor spațiale "potențial periculoase", potrivit ibtimes.com, citat de Mediafax.

Potrivit Centrului pentru studierea obiectelor din apropierea Pământului (CNEOS) din cadrul NASA, asteroidul 481394 (2006 SF6) va avea o viteză de aproximativ 29.000 de kilometri pe oră când va trece cel mai aproape de Terra, în noaptea de miercuri spre joi, în jurul orei 02.00.

Simularea traiectoriei corpului ceresc, aici.

Asteroidul va trece pe lângă Terra la o distanță de zece ori mai mare decât cea dintre planeta noastră și Lună.

Specialiștii spun că acesta va trece pe lângă Terra la o distanță suficient de mare încât planeta să nu fie în pericol, dar nu pot fi excluși anumiți factori care îi pot modifica traiectoria.

Asteroidul a fost inclus de NASA în categoria "potențial periculos", ca orice alt obiect spațial care se apropie de Terra la mai puțin de 7.480.000 de kilometri.

Specialiștii NASA și-au propus să identifice 90% dintre asteroizii de mari dimensiuni - peste 140 de metri - care ajung în apropierea Terrei, dar ar putea avea nevoie de 30 de ani pentru a realiza acest lucru.

Mda (Miercuri, 20 noiembrie 2019, 15:54)

feroviarul123 [utilizator]

De fapt mai interesanta va fi o furtuna de meteoriți în aceeași noapte. Cum este cerul acoperit ma uit la observatoare online.