O planetă potențial locuibilă, cu doar puțin mai mare decât Terra, a fost descoperită de satelitul TESS, al NASA, la doar 100 de ani lumină de Sistemul nostru Solar, potrivit techcrunch.com, citat de Mediafax.

Reprezentare artistica a planetei TOI 700 dFoto: NASA

Planeta numită "TOI 700 d" este relativ aproape de Pământ, la doar 100 de ani lumină distanță, au anunțat specialiștii de la Jet Propulsion Laboratory al NASA, la reuniunea anuală a Societății Astronomice Americane din Honolulu, Hawaii.

Inițial, Satelitul de monitorizare a exoplanetelor în tranziţie (Transiting Exoplanet Survey Satellite, TESS) a clasificat greșit steaua, ceea ce înseamnă că planetele care o orbitează au părut mai mari și mai calde decât erau de fapt. Dar mai mulți astronomi amatori, inclusiv un elev de liceu - care lucrează cu membrii echipei TESS - au identificat eroarea.

"După ce am corectat parametrii stelei, dimensiunile planetelor au fost reduse și ne-am dat seama că era cam de dimensiunea Pământului și că era aflată în zona potențial locuibilă", a spus Emily Gilbert, studentă la Universitatea din Chicago.

Descoperirea a fost confirmată ulterior cu ajutorul telescopului spațial Spitzer.

Alte câteva planete similare au fost descoperite anterior, în special cu ajutorul telescopului spațial Kepler, dar aceasta este prima descoperită de TESS, care a fost lansat în 2018.

TESS se stabilizează pe o zonă a cerului pentru a detecta dacă obiectele - planetele - trec prin fața stelelor, ceea ce determină o scădere temporară a luminozității astrelor. Acest lucru permite TESS să deducă prezența unei planete, dimensiunea și orbita acesteia.

Steaua TOI 700 este una de mici dimensiuni, aproximativ 40% din cea a Soarelui și de două ori mai rece.

Cercetătorii nu au stabilit încă din ce este formată planeta TOI d și nici care este compoziția atmosferică și temperatura de la suprafață.