O planetă potențial locuibilă, descoperită la ”doar” 100 de ani lumină de sistemul nostru solar

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 7 ianuarie 2020, 12:51 Science - Spatiul

Reprezentare artistica a planetei TOI 700 d
Foto: NASA
O planetă potențial locuibilă, cu doar puțin mai mare decât Terra, a fost descoperită de satelitul TESS, al NASA, la doar 100 de ani lumină de Sistemul nostru Solar, potrivit techcrunch.com, citat de Mediafax.

Planeta numită "TOI 700 d" este relativ aproape de Pământ, la doar 100 de ani lumină distanță, au anunțat specialiștii de la Jet Propulsion Laboratory al NASA, la reuniunea anuală a Societății Astronomice Americane din Honolulu, Hawaii.

Inițial, Satelitul de monitorizare a exoplanetelor în tranziţie (Transiting Exoplanet Survey Satellite, TESS) a clasificat greșit steaua, ceea ce înseamnă că planetele care o orbitează au părut mai mari și mai calde decât erau de fapt. Dar mai mulți astronomi amatori, inclusiv un elev de liceu - care lucrează cu membrii echipei TESS - au identificat eroarea.

"După ce am corectat parametrii stelei, dimensiunile planetelor au fost reduse și ne-am dat seama că era cam de dimensiunea Pământului și că era aflată în zona potențial locuibilă", a spus Emily Gilbert, studentă la Universitatea din Chicago.

Descoperirea a fost confirmată ulterior cu ajutorul telescopului spațial Spitzer.

Alte câteva planete similare au fost descoperite anterior, în special cu ajutorul telescopului spațial Kepler, dar aceasta este prima descoperită de TESS, care a fost lansat în 2018.

TESS se stabilizează pe o zonă a cerului pentru a detecta dacă obiectele - planetele - trec prin fața stelelor, ceea ce determină o scădere temporară a luminozității astrelor. Acest lucru permite TESS să deducă prezența unei planete, dimensiunea și orbita acesteia.

Steaua TOI 700 este una de mici dimensiuni, aproximativ 40% din cea a Soarelui și de două ori mai rece.

Cercetătorii nu au stabilit încă din ce este formată planeta TOI d și nici care este compoziția atmosferică și temperatura de la suprafață.

Mai că m-aș duce acolo! (Marţi, 7 ianuarie 2020, 13:02)

BEDE [utilizator]

Doar e la o azvârlitură de băt. nu?
    Dacă nu există P$D, nici Trump, nici Putin, nici Partidul Comunist Chinez, nici islam, nici corectitudinea politică exagerată a Consiliului Europei, nici eco-naziști atunci e tot ce mi-ar trebui.
    Ce mi-e până pe lună sau la 100 de ani lumină? Doar tot aia e!
    Numai să nu fie cum a fost odată cu Venus, când ziceau că dacă sunt nori așa de groși că nu se vede deloc suprafața planetei, atunci trebuie că plouă și că este junglă și sunt dinozauri... Dar nimeni nu s-a gândit că norii sunt acizi.
    Așa că am unele rezerve cu privire la cât de locuibilă va fi fiind acea planetă.
    2 ori mai rece dar locuibila? (Marţi, 7 ianuarie 2020, 13:12)

Lok [utilizator]

Poi nu doar de caldura e nevoie pentru locuibilitate, ci si de UV. 2 ori mai rece ma lasa rece.