Terra a capturat temporar o "mini-Lună"

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 27 februarie 2020, 14:21 Science - Spatiul

Mini-Luna 2020 CD3
Foto: Captura Twitter
Terra a capturat temporar o "mini-Lună" de mărimea unei mașini, afirmă astronomii care au reperat acest obiect celest orbitând în jurul planetei noastre, scrie AFP.

Acest satelit, cu o talie între 1,90 și 3,50 metri, a fost observat în noaptea de 15 februarie de cercetătorii Kacper Wierzchos și Teddy Pruyne, de la proiectul Catalina Sky Survey finanțat de agenția spațială americană Nasa, în Arizona (sud-vestul Statelor Unite).

"Terra are un nou obiect capturat / posibil o mini-Lună denumită 2020 CD3", care ar putea fi un asteroid de tipul C (carbon), a scris miercuri pe Twitter Kacper Wierzchos.

În opinia sa, informația este "importantă" deoarece "este vorba de doar al doilea asteroid cunoscut care gravitează în jurul Terrei (după 2006 RH120, descoperit tot de Catalina Sky Survey)".

Orbita sa actuală sugerează că a fost capturat de atracția gravitațională terestră în urmă cu trei ani, a precizat el.

Centrul pentru planete minore al Smithsonian Astrophysical Observatory, care colectează date legate de obiectele minore din sistemul solar, a declarat că "nicio legătură cu un obiect artificial cunoscut nu a fost stabilită", ceea ce implică faptul că este vorba de un asteroid capturat de gravitația terestră.

Noul nostru vecin nu se află pe o orbită stabilă și nu ar trebui să rămână foarte mult în zonă.

"Se îndepărtează de sistemul Terra-Lună în momentul în care vorbim", ar urma să-l părăsească în aprilie, a explicat pentru revista New Scientist cercetătorul Grigori Fedorets, de la Universitatea Queen's din Belfat.

Singurul asteroid cunoscut care a gravitat în jurul Terrei, 2006 RH120, s-a aflat pe o orbită în jurul Pământului din septembrie 2006 până în iunie 2007.

Cred (Joi, 27 februarie 2020, 16:27)

JustinCase [utilizator]

Cred ca e masina lui Elon Musk.