Oamenii de știință au descoperit cea mai mare explozie cosmică de la Big Bang încoace

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 28 februarie 2020, 6:24 Science - Spatiul

Explozia cosmica descoperita de cercetatori
Foto: NASA
Cea mai mare explozie cosmică descoperită vreodată de către cercetători a fost atât de puternică încât a lăsat în urma sa o gaură de dimensiunile a „15 galaxii asemănătoare Căii Lactee”, scrie The Guardian, citat de Mediafax. Este cea mai mare explozie de la Big Bang încoace, notează și BBC News.

Erupția ar fi provenit de la o gaură neagră supermasivă din super-roiul de galaxii Ophiuchus, aflat la aproximativ 390 de milioane de ani lumină depărtare de Pământ.

Autorul principal al studiului, Simona Giancintucii, de la Laboratorul de Cercetări Navale din Washington DC, a descris explozia ca fiind versiunea astronomică a erupției devastatoare a vulcanului Saint Helens din anul 1980.

„O diferență crucială este că în acest crater ar putea încăpea 15 galaxii asemenătoare Căii Lactee”, a spus Giancintucii.

Super-roiurile de galaxii sunt printre cele mai mari structuri din univers, acestea conținând mii de alte galaxii individuale, materie întunecată și gaz fierbinte. În centrul lui Ophiuchus există o galaxie mare care conține o gaură neagră supermasivă cu o masă echivalentă a 10 milioane de sori.

Cercetătorii cred că explozia s-ar fi produs ca urmare a unei acumulări bruște de gaz în gaura neagră, cel mai probabil după ce o galaxie ar fi „căzut” în centrul super-roiului. Evenimentul s-ar fi produs în urmă cu mai multe sute de milioane de ani, iar gaura neagră nu mai prezintă niciun semn de activitate momentan.

Studiul a fost publicat în „The Astrophysical Journal”.

comparatia este absurda! (Vineri, 28 februarie 2020, 8:24)

Jegul Cristian Ioan [utilizator]

"descris explozia ca fiind versiunea astronomică a erupției devastatoare a vulcanului Saint Helens din anul 1980"

Eruptia MSH din 1980 a fost devastatoare doar pe plan local, a fost o eruptie "mica" comparativ cu cea a lui Pinatubo, si nesemnificativa in comparatie cu alet eruptii istorice (Krakatu) sau preistorice, care s-au resimtit pe tot globul!

Faza cu "o gaură de dimensiunile a 15 galaxii asemănătoare Căii Lactee” este de neimaginat nu doar datorita amplorii in spatiu, ci si duratei DE TIMP: acela galaxii se intideau pe sute de mii de ani-lumina, deci chiar lumina are nevoie de un milion de ani ca sa strbata "craterul" lasat de explozie!
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 28 februarie 2020, 8:26)

[anonim]

Ai idee (Vineri, 28 februarie 2020, 13:22)

Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui

Sa zicem ca StarLink ar avea 6400 sateliti (nu are, dar sa zicem). Cerul este 360*180 de grade de unghi deci 64800 de patratele de un grad steradian. Rezulta ca daca faci o masuratoare pe 1x1 grade unghi ai o probabilitate de 1/10 ca acolo sa ai un satelit. Cum insa obiectele aflate la milioane de ani lumina de intind pe distante unghiulare infime, probabilitatea scade si mai mult. In plus, satelitul nu sta pe loc iar din inregistrare se pot elimina usor semnalele temporare printr-un simplu filtru. Hai, mai, cerul e plin de avioane si alti sateliti. Chiar credeti ca in astrofizica suntem in anii 50 ai secolului trecut dpdv al procesarii semnalului? In plus se foloseste interferometria, mai multe telescoape care functioneaza ca unul singur, rezulta ca orice obiect care prezinta paralaxa (apropiat) poate fi eliminat din imagine.
    Interesant! (Vineri, 28 februarie 2020, 9:17)

nick24 [utilizator]

“gaura neagră nu mai prezintă niciun semn de activitate momentan. “
    Adică e veriga care lipsea și a fost observată ( dedusă) ?Ciclul e complet? Gaura neagră supermasivă în final explodeazâ, prin căderea în ea a mai multor galaxii (!!!)
    Un Big Bang “mai mic”?