SETI închide programul prin care voluntarii au ajutat la căutarea vieții extraterestre

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 5 martie 2020, 23:56 Science - Spatiul

Radiotelescop
Foto: Wikimedia Commons
Oamenii de știință de la Universitatea Berkeley din California care au coordonat proiectul SETI@home au anunțat că vor înceta să apelezea la rețeaua de voluntari care și-au folosit calculatoarele personale pentru a căuta viață extraterestră încă din 1999, anunță CNN.

Proiectul va intra în hibernare, potrivit unei postări pe website-ul proiectului, care spune că oamenii de știință au ajuns într-un punct cu rezultate în scădere.

„Practic, am analizat toate datele de care avem nevoie pentru moment”, anunță postarea.

Oamenii de știință se vor concentra acum pe studierea rezultatelor și scrierea unui studiu despre descoperirile pe care le-au obținut.

Milioane de voluntari din întreaga lume au descărcat screen saver-ul SETI@home de-a lungul anilor, pentru a ajuta cu analiza datelor obținute de radiotelescoapele astronomice și căutarea vieții extraterestre, potrivit grupului.

Oamenii de știință caută în spațiu semnale radio cu lățime de bandă îngustă, care nu se cunoaște a exista în natură. E un proces care necesită o putere de procesare uriașă, astfel că programul SETI@home a spart datele în pachete care pot fi analizate de un calculator obișnuit.

Întrucât este vorba de un screensaver, programul rulează când voluntarii nu își folosesc în mod activ calculatorul. Cu ajutorul său a creat un supercomputer virtual uriaș, au afirmat cercetătorii.

Aceștia au mulțumit voluntarilor pentru ajutorul lor din ultimii 20 de ani și au anunțat că website-ul SETI@home și forumurile vor continua să funcționeze în continuare.

Postarea nu a spus dacă aceștia au găsit viață extraterestră.

Ha, ha, ha! Sa mori de ris (Vineri, 6 martie 2020, 13:25)

Sparafucile [utilizator]

Carevasazica, s-au lasat pagubasi. Ideea ca Universul colcaie de civilizatii extraterestre care abia asteapta sa fie descoperite se dovedeste a fi o naivitate induiosatoare. Pai asa usor se creaza viata? Uite, lui Dumnezeu, ca e Dumenzeu si tot i-a luat 6 zile . Lucratoare, fireste.