Oamenii de ştiinţă au descoperit o „populaţie” de 19 asteroizi interstelari (studiu)

de I.B.     HotNews.ro
Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 0:29 Science - Spatiul

Evolutia/erodarea asteroizilor
Foto: ESA
Un grup de 19 asteroizi care gravitează între Jupiter şi Neptun şi-ar avea originea în afara sistemului nostru solar, a anunţat o echipă de astronomi, citată joi de Press Association.

Descoperirea vine la doi ani după ce astronomii au observat primul vizitator interstelar, asteroidul cunoscut sub numele 'Oumuamua.

Potrivit cercetătorilor, spre deosebire de 'Oumuamua, aceste roci spaţiale orbitează Soarele de mai bine de 4,5 miliarde de ani, de la naşterea sistemului nostru solar.

Asteroizii, care fac parte dintr-un grup de corpuri cereşti ce poartă numele de "Centauri", ar fi orbitat o altă stea, cu miliarde de ani în urmă, când stelele erau mult mai apropiate unele de altele.

Fathi Namouni, de la Observatorul Coasta de Azur din Nisa, Franţa, şi autor principal al studiului, a declarat: "Imediata vecinătate înseamnă că în acele vremuri timpurii îşi simţeau reciproc gravitaţia mult mai puternic decât în prezent. Acest lucru a făcut posibil ca asteroizii să fie traşi dintr-un sistem stelar în altul", potrivit Agerpres.