Oamenii de ştiinţă susţin că au observat prima dovadă directă a formării unei planete

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 20 mai 2020, 19:50 Science - Spatiul

Universul
Foto: Hotnews
Oamenii de ştiinţă au obţinut imagini care ar putea reprezenta prima dovadă directă a naşterii unei planete, relatează miercuri The Independent şi EFE.

Observaţiile realizate cu Telescopul Foarte Mare (Very Large Telescope - VLT) din Chile al Observatorului Sudic European (ESO) prezintă un disc rotitor şi dens de praf şi gaze. În interiorul său se poate observa o structură în spirală cu o ''răsucire'' - care ar putea constitui semnul distinctiv al formării unei lumi noi.

Cercetarea ne-ar putea ajuta să înţelegem modul în care s-au format miile de exoplanete care se află împrăştiate prin univers, permiţându-ne să urmărim procesul real prin care acestea iau naştere, susţin oamenii de ştiinţă.

''Mii de exoplanete au fost identificate până în prezent, dar se cunosc prea puţine despre modul în care ele se formează'', a explicat Anthony Boccaletti, cel care a condus studiul de la Observatorul Astronomic din Paris, Universitatea PSL, Franţa, citează Agerpres.

Si lumea aia noua se formeaza de la sine? (Miercuri, 20 mai 2020, 20:40)

Sparafucile [utilizator]

N-am putea suspecta ca cineva o creaza? Daca-i adevarat lucrurile se-ncurca rau de tot. Inseamna ca cineva care poate crea planete se-ndeletniceste cu acest hobby in loc sa se ocupe de chestii mai serioase.