„Osul de om” de pe Marte găsit într-o fotografie a NASA nu este nici măcar nou. Este doar pareidolie reîncălzită

de de A.Th.C. HotNews.ro     HotNews.ro
Marţi, 16 iunie 2020, 21:31 Science - Spatiul

Un os de om pe Marte
O fotografie din 2014 de pe Marte a revenit în mod ciudat pe tabloide în aceste zile și nu arată un femur prin pietrișul de pe Planeta Roșie. Ca în toate fotografiile de până acum, ceea ce vedeți este doar o piatră de pe Marte. Iar NASA a demontat toată povestea acum șase ani.

Imaginea a fost luată de camera de pe roverul Curiosity pe 14 august 2014 și s-a răspândit rapid printre adepții teoriei conspirației, ca dovadă că Marte a găzduit odată viață, ceea ce a provocat agenția spațială să pună lucrurile în ordine.

„Văzută pe Marte de MastCam de roverul Curiosity, această piatră arată ca un femur omenesc. Membrii echipei științifice a misiunii cred că forma a fost sculptată prin eroziune, fie de vânt, fie de apă”, a scris pe blog un purtător de cuvânt al NASA. „Dacă viața a existat vreodată pe Marte, oamenii de știință se așteaptă să fie forme simple de viață ca microbii. Marte nu a avut probabil niciodată suficient oxigen în atmosferă sau în altă parte ca să susțină organisme mai complexe. Astfel, fosilele mari sunt improbabile”.

A vedea modele în configurații aleatorii nu este un fenomen nou. O faceți probabil zilnic fără să realizați – fie că este o față de om într-un aparat electric sau o urmă de animal pe apa de pe cabina de duș. Acest fenomen se numește pareidolie și este ceea se petrece când o parte a creierului procesează informații vizuale și trage concluzii înainte ca restul creierului să vină din urmă.

Dacă pe Pământ cei mai mulți oameni iau pareidolia ca atare, din unele motive – probabil pentru că nu putem merge acolo și cerceta obiectele respective – pareidolia pe Marte este un teren fertil pentru teoria conspirației.

Multe stânci au dezlănțuit imaginația despre viață străveche sau chiar civilizații dezvoltate pe Marte. Poate că cea mai faimoasă este imaginea din 1976 dintr-o regiune numită Cydonia, interpretată ca statuia masivă a unei fețe (mai târziu, fotografii de înaltă rezoluție au arătat că este doar... o formațiune stâncoasă).

Mai există și Mars Bigfoot, ghiuleaua de tun de pe Marte, lingura de pe Marte, femeia războinică de pe Marte și „zeul asirian” de pe Marte. Anul trecut, un om de știință a pretins că a găsit insecte fosilizate pe Marte. Altul a văzut ciuperci. Dar nu există vreo dovadă că toate n-ar fi decât pietre modelate de vremuri.

Femeia războinică de pe Marte (Foto: JPL-NASA)

Au fost trimise misiuni spre Marte după 1960, inclusiv patru rovere și cinci amartizări reușite. Savanții se chinuie să găsească urme de viață – apusă sau prezentă – pe acea sferă pietroasă și prăfuită. Nu ar fi doar fascinant să vedem cum arată viața extraterestră, ci și o dovadă incredibilă că Pământul nu este unic în Univers.

Eforturile să concentrează acum pe microbi. Așa cum NASA a afirmat deja, mediul de pe Marte nu este și nici nu a fost favorabil formelor mai complexe de viață. Dacă ea a existat pe Marte în ultimele miliarde de ani, roverele și sondele orbitale nu au găsit nicio dovadă.

Oricine ar face o primă descoperire ar intra în istorie (și ar fi un candidat puternic la un premiu Nobel); oamenii de știință nu au niciun interes în a ascunde dovezi ale vieții pe Marte. Acea piatră vag sculptată în formă de femur nu este nici ea una.

Cât despre motivul pentru care ea apare din nou prin tabloide, la șase ani după ce a fost descoperită și explicată, orice explicație este valabilă. (Science Alert)

S-a gasit in schimb (Marţi, 16 iunie 2020, 22:08)

nisipuri aurii, cat cuprinde, dovada certa ca Marte a fost candva locul de neuitat a unor vacante exotice. Varianta fara turisti.
    Eh... constipatia teoriei (Marţi, 16 iunie 2020, 22:42)

imi_pasa_de_romania [utilizator]

"[...] probabil pentru că nu putem merge acolo și cerceta obiectele respective [...] este un teren fertil pentru teoria conspirației."

Da, asa cum este si 5G pentru COVID. Avem COVID in atat de mutle tari unde nu exista turnuri 5G, dar lumea uita acest detaliu. Sau ca avem boli cauzate de vaccinuri. Sunt mutle tari destul de... hai sa zicem "nefericite" unde nu se vaccineaza lumea. Culmea, spre deosebire de "geniile" din tarile dezvoltate unde se refuza vehement vaccinul, "inapoiatii" chiar vor tratamente, insa nu au cum, dar tot se imbolnavesc. Inca un detaliu scapat.

Dar e ok, avem oase de om pe Marte, fotografii manarite pe Luna, Terra e plata, SARS2 nu exista, 5G cauzeaza gripa si eu sunt reptilian. Bun, planul lui Gates, copilul lui Soros, este in grafic si merge chiar mai bine decat planificam acum 140 de ani, de cand am devenit nemuritor. MUAHAHAHAHAHAHA !!!
      Ca in povestea cu lupul la oi (Miercuri, 17 iunie 2020, 0:16)

Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

Asocierea CoViD cu 5G este clar o ineptie, dar este rostogolita de aceia care doresc sa decredibilizeze temerile rationale legate de aceasta tehnologie.