Pluto ar fi putut fi, la începuturile sale, fierbinte / Ea a avut un ocean subteran încă de la formarea sa

de N.O.     HotNews.ro
Miercuri, 24 iunie 2020, 23:53 Science - Spatiul

Suprafata planetei Pluto
Foto: NASA/JHUAPL/SwRI
Pluto, o planetă pitică îngheţată, ar fi putut să fie la începuturi un loc mai cald, cu un ocean subteran care ar exista și azi, au spus luni cercetătorii, relatează Reuters.

O analiză a imaginilor suprafeței sale luate în 2015 de sonda spațială New Horizons și a simulărilor computerizate a interiorului planetei i-au făcut pe cercetători să propună scenariul unui ”început fierbinte” al planetei, acum 4,5 miliarde de ani, când sistemul nostru solar, inclusiv Pământul, se forma.

”Când Pluto se forma, material nou se lovea de suprafața sa. Fiecare impact era ca o explozie care încălzea zona din apropiere”, a spus coordonatorul noului studiu, Carver Bierson, planetolog la University of California din Santa Cruz.

”Dacă Pluto s-a format încet, suprafața s-ar fi răcit între fiecare impact și în general ar fi rămas rece. Dacă Pluto s-a format repede, ar fi fost impact după imapct și suprafața nu a avut timp să se răcească. Am calculat că Pluto s-a format în mai puțin de 30.000 de ani, căldura de la aceste impacturi ar fi putut fi suficiente să conducă la un ocean timpuriu”, a adăugat Bierson.

Pluto ar putea avea o carapace înghețată de câteva sute de kilometri, iar dedesubt un ocean de apă, poate cu un amestec de săruri și amoniac, cu un miez pietros.

Potrivit acestui scenariu, părți ale oceanului vor îngheța în timp. Apa se dilată atunci când îngheață și crapă pe suprafața planetei.
Pentru că apa este considerată un ingredient vital pentru viață, un ocean subteran ar putea face din Pluto un candidat pentru adăpostirea organismelor vii.

Tare ne mai indispune stirea... (Joi, 25 iunie 2020, 2:18)

Sparafucile [utilizator]

Fiindca ne reaminteste ce VIERMI suntem in raport cu vesnicia.

Si nu doar ca suntem viermi dar avem si preocupari de viermi.
    PLUTO (Joi, 25 iunie 2020, 21:45)

Constantius [utilizator]

Pluto face parte din Centura de aseroizi Kuiper. O teorie, ne spune, ca asteroizii si planetele mici care cuprind centura, au fost candva o planeta uriasa cu conditii propice de viata! De ce a explodat planeta Kuiper?