NASA amână pentru a treia oară lansarea rover-ului Perseverance către Marte

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 2 iulie 2020, 17:28 Science - Spatiul

Roverul martian
Foto: NASA
​NASA a anunțat că amână din nou lansarea rover-ului Perseverance pentru 30 iulie, din cauza unor probleme tehnice. Este a treia amânare, iar dacă nu se va reuși anul acesta, abia în 2022 va mai fi posibilă lansarea. Rover-ul va căuta semne care să arate dacă a existat vreodată viață pe Marte și va purta și o dronă-elicopter care va zbura în atmosfera marțiană.

Roverul ar trebui să ajungă pe Marte în februarie 2021, dar NASA spune că un senzor de hidrogen lichid a indicat date anormale la teste și este nevoie ca problema să fie cercetată minuțios.

Este a treia amânare a datei de lansare, după 20 iulie și 22 iulie. Noul termen este 30 iulie, iar NASA spune că ”fereastra” de lansare, care inițial era între 17 iulie și 11 august va fi extinsă spre 15 august și se ia în calcul să fie extinsă până spre final de august.

Rover-ul Perseverance a fost construit pentru a căuta dovezi ale vieţii microbiene din trecutul planetei Marte şi pentru a studia clima şi geologia „planetei roşii”, colectând şi depozitând mostre de roci şi de sol marţian, dar şi pentru a deschide calea către explorarea de către om a „planetei roşii”.

Rover-ul face parte din programul de explorare al NASA care include misiuni pe Lună ca modalitate de pregătire pentru zboruri cu echipaj uman pe Marte.

Elicopterul autonom cu două rotoare Ingenuity, alimentat cu energie solară şi ataşat roverului Perseverance, va deveni primul astfel de aparat care va zbura pe o altă planetă.

2032 vizualizari