În premieră absolută, fizicienii au detectat particule rare, fantomatice, produse în interiorul Soarelui în urma unui proces particular de fuziune nucleară, conform rezultatelor Experimentului Borexino, desfăşurat în cadrul Laboratori Nazionali del Gran Sasso, din apropiere de oraşul Aquila, în Italia, transmite joi Live Science.

SoareFoto: NASA

Particulele, denumite "neutrini produşi-CNO" (acronim al elementelor chimice carbon, azot şi oxigen), provin din Soare şi au fost detectate în cadrul unui laborator instalat la mare adâncime, sub un munte din Italia. Această descoperire îi aduce pe fizicieni cu un pas mai aproape de înţelegerea reacţiilor nucleare din interiorul Soarelui, steaua care face posibilă existenţa vieţii pe Pământ.

"Prin acest rezultat, (Experimentul) Borexino a dezvăluit complet cele două procese care activează Soarele", a declarat Gioacchino Ranucci, fizician în cadrul Institutului Naţional italian pentru Fizică Nucleară de la Milano.

Experimentul subteran Borexino a fost conceput pentru a studia neutrinii în urma interacţiunilor lor foarte rare şi slabe cu materia ordinară. Detectorul folosit în acest experiment constă într-un rezervor de 18 metri înălţime care conţine 280 de tone de lichid scintilator (substanţă în care sunt descărcate sclipiri luminoase atunci când electronii din lichid interacţionează cu un neutrin), potrivit Agerpres.