Presiunea aerului de pe Stația Spațială continuă să scadă, în pofida unei reparaţii recente

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 16 octombrie 2020, 20:12 Science - Spatiul

Astronautii americani intra in Statia Spatiala Internationala
Foto: Captura YouTube
O reparaţie realizată de curând cu scopul de a stopa o scurgere de oxigen la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS) nu a reuşit să împiedice scăderea presiunii aerului în interiorul laboratorului orbital, au anunţat vineri cosmonauţii ruşi, citaţi de DPA.

"Presiunea aerului continuă să scadă, dar nu la fel de rapid", a precizat cosmonautul Anatoli Ivanişin, citat de agenţia de presă rusă TASS.

Informaţia a fost anunţată la o zi după ce astronauţii au localizat sursa acelei scurgeri de oxigen, după săptămâni de căutări, şi au sigilat-o cu bandă adezivă.

Astronauţii de pe ISS, care au descoperit fisura urmărind un plic de ceai ce plutea spre ea în condiţii de imponderabilitate, doresc acum să o astupe sigilând-o cu un material mai performant.

"Poate că ar trebui să folosim plasturi mai eficienţi de la partenerii noştri", a declarat acelaşi cosmonaut rus, referindu-se la colegii lui americani.

Miercuri, s-a defectat şi sistemul de alimentare cu oxigen în modulul rusesc Zvezda, însă sistemul general a rămas funcţional în celelalte segmente ale laboratorului spaţial, care are o vechime de peste 20 de ani, potrivit Agerpres.

Cu o zi în urmă, o navetă Soyuz MS-17 la bord cu Kathleen Rubins, Serghei Ryjikov și Serghei Kud-Svercikov s-a cuplat la stația orbitală la doar 3 ore și 3 minute de la decolare, un timp record.

Ei s-au alăturat lui Chris Cassidy (Nasa), Anatoli Ivanișin și Ivan Vagner (Roskosmos), a căror revenire pe Pământ este programată în 22 octombrie.

Vă spun eu unde e problema (Vineri, 16 octombrie 2020, 21:12)

Nyk1 [utilizator]

E la joncțiunea dintre modulul rusesc și cel american. E ca și cum ai încerca să apropii același pol a doi magneți.
    Lool (Vineri, 16 octombrie 2020, 22:03)