Science Alert: Noi descoperiri despre un asteroid masiv care ne dă târcoale. Nu sunt deloc liniștitoare

Miercuri, 28 octombrie 2020, 11:24 Science - Spatiul

Apophis pe 13 aprilie 2029, conform datelor din 2005
Un astronom de la Institutul pentru Astronomie al Universității din Hawaii a publicat descoperiri îngrijorătoare despre un asteroid mare care va trece extrem de aproape de Pământ. Din păcate, ele nu fac decât să sporească probabilitatea unui impact în anul 2068.

Dave Tholen și colaboratorii au anunțat că au detectat accelerația Yarkovsky la asteroidul Apophis. Această accelerație este produsă de o forță extrem de slabă asupra unui obiect datorită radiației termice neuniforme. Dar această forță este deosebit de importantă pentru Apophis, întrucât influențează probabilitatea unui impact cu Pământul în 2068.

Toți asteroizii trebuie să reradieze prin căldură energia pe care o absorb de la Soare pentru a-și menține echilibrul termic, proces care modifică ușor orbita asteroidului. Înainte de detectarea accelerației Yarkovsky pe Apophis, astronomii concluzionaseră că un impact cu Pământul este imposibil. Dar detectarea efectului care acționează asupra lui Apophis face încă posibil scenariul unui impact în 2068.

Apophis este ieșit din comun datorită apropierii extreme de Pământ care va avea loc vineri 13 (!) aprilie 2029, când asteroidul de 300 m va fi vizibil cu ochiul liber la trecerea sa prin interiorul centurii de sateliți de comunicații.

„Știam de câtva timp că un impact cu Pământul nu va fi posibil la apropierea din 2029”, spune Tholen, care urmărește cu precizie mișcarea lui Apophis prin spațiu încă de la descoperirea acestuia de către echipa sa în 2004. „Noile observații obținute cu telescopul Subaru au fost suficiente pentru a detecta accelerația Yarkovsky pe Apophis și au arătat că asteroidul deviază de la orbita pur gravitațională cu aproximativ 170 m într-un an, ceea ce este suficient pentru a menține valid scenariul unui impact în 2068”.

Calculul orbitei a fost efectuat de Davide Farnocchia de la Jet Propulsion Laboratory, care este coautor al lucrării prezentate în 2020 la o reuniune virtuală a Diviziei pentru Științe Planetare de la American Astronomical Society.

Observații în curs și viitoare vor analiza amplitudinea efectului accelerației Yarkovsky și cum influențează orbita lui Apophis, iar astronomii vor ști bine până în 2068 dacă există vreo certitudine privind impactul. (PhysOrg)

... (Miercuri, 28 octombrie 2020, 11:37)

cartograful [utilizator]

De ce se pune semnul "!" dupa "vineri, 13"?
    Cati ani o sa am atunci ? (Miercuri, 28 octombrie 2020, 11:39)

Susufler0 [utilizator]

Sau cati n-o sa am ? :))) :(((
    He-he.he... (Miercuri, 28 octombrie 2020, 11:56)

Cataleya [utilizator]

2068?

Poate ca cei care sunt acum la gradinita si cei care se vor naste in urmatorii 10-20 de ani vor reusi sa rezolve problema, in timp util :)
    Le doresc succes!
      Hmm (Miercuri, 28 octombrie 2020, 12:47)

gamma [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

Eu ma gandeam invers , daca esti mad scientist nu trebuie sa faci mare lucru azi ca sa garantezi faptul ca Apophis se va lovi de Pamant in 68 . E necesara doar o mica corectie de traiectorie , posibil realizabila doar prin modificarea albedoului :)
        Cu cateva pelerinaje (Miercuri, 28 octombrie 2020, 17:43)

Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui gamma

s-a rezolvat problema meteoritului buclucas!Cu conditia sa fie pelerinaje din alea de zile mari,cu inghesuiala,imbulzeala,imbranceala si,mai ales,cat mai banoase!
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 28 octombrie 2020, 12:09)

[anonim]

Orbita (Miercuri, 28 octombrie 2020, 12:41)

gamma [utilizator] i-a raspuns lui

O intersecteaza pe cea a pamantului . Daca privesti geocentric afacerea chiar pare ca se roteste in jurul pamantului :) . pt o idee mai buna :
      chiar nu stii ? (Miercuri, 28 octombrie 2020, 13:00)

Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui

ca si asteroizii orbiteaza in jurul soarelui si daca orbita unui asteroid se intersecteaza cu cea a pamantului, poc
    Astronomii (Miercuri, 28 octombrie 2020, 12:29)

sunt capabili sa calculeze exact momentul si locul impactului. Un asteroid de 300 de metri e un mizilc, daca nu trece razant (caz in care cateva milioane de oameni vor asurzi) cel mult matura un oras. Locuitorii vor putea sa fie evacuati din timp. Mi e mila insa de reporterii de stiri care se vor strange la locul viitorului impact, sa transmita LIVE si BREAKING NEWS.
      Asteroidul (Joi, 29 octombrie 2020, 10:42)

gamma [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

E probabil ultimul lucru pe care o sa-l subestimezi .
      Apophis e clasat ca avand un impact intre regional si continental , daca pica in apa e mult mai rau ,practic toate orasele costiere vor fi distruse .
      Poanta cu presa e in schimb foarte tare
    Va dati seama (Miercuri, 28 octombrie 2020, 12:40)

Martinezu [utilizator]

ca aia care refuza sa creada ca e pandemie vor refuza sa creada in asteroid nu? Mai ales ca un asteroid nu poate fi atat de mare si nu poate cadea daca a stat acolo atat timp.
      . (Miercuri, 28 octombrie 2020, 14:30)

o_o [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

In cazul covidului conteaza ce crede vecinul de palier. In cazul asteroidului nu.
      Unde mai pui ca... (Miercuri, 28 octombrie 2020, 15:22)

Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

...daca Pamantul se pune-n dunga, trece bolovanu' ala pe langa, fara probleme :)
    . (Miercuri, 28 octombrie 2020, 14:29)

o_o [utilizator]

In poza postata de "gamma" mai sus, pare ca orbita asteroidului e similara cu orbita pamantului. Asta inseamna ca si vitezele sunt similare.
      Similare da , +1 (Miercuri, 28 octombrie 2020, 20:10)