NASA: Depozitarea probelor culese de sonda Osiris-Rex a avut succes

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 29 octombrie 2020, 22:46 Science - Spatiul

mici roci ies din sonda Osiris Rex
Foto: Captura NASA
Sonda americană Osiris-Rex a reușit să asigure într-o capsulă etanșă eșantionul de sol de pe asteroidul Bennu pe care l-a strâns săptămâna trecută, a anunțat NASA marți în timpul unei conferințe telefonice, potrivit AFP.

„Am finalizat cu succes operațiunea”, a spus Rich Burns de la NASA. Brațul colector a colectat un volum mare de praf și fragmente în timpul unui contact de câteva secunde, marți, dar valva compartimentului de colectare nu a putut să se închidă, iar fragmentele scăpau în spațiu, punând în pericol întreaga misiune.

Sonda urmează să aducă praf și mici roci înapoi pe Pământ în 2023, care ar fi de departe cel mai mare eșantion extraterestru de la misiunile Apollo pe Lună. Cu condiția să reușească să le păstreze cu bine pentru călătoria de întoarcere.

Între timp, sonda a făcut fotografii din toate unghiurile, iar cercetătorii au descoperit cu uimire un nor tulburător de particule care plutește în jurul brațului de trei metri.

Vestea bună este că sonda ar fi recuperat 400 de grame de fragmente, mult mai mult decât minimul dorit de 60 de grame, potrivit omului de știință.

Dar între 5 și 10 grame au fost deja observate în jurul brațului; din cauza microgravitației, fragmentele se comportă ca niște fluide.