Un magnetar din galaxia noastră, identificat drept sursa unui ''semnal radio''

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 5 noiembrie 2020, 5:37 Science - Spatiul

Calea Lactee
Foto: pixabay.com
Astrofizicienii au identificat un magnetar din galaxia noastră drept sursa unei "emisii radio rapide", conform mai multor studii publicate miercuri în jurnalul ştiinţific Nature, relatează AFP.

De la prima detectare a acestui fenomen cosmic, în 2007, oamenii de ştiinţă s-au întrebat care ar putea fi explicaţia acestor emisii rapide de unde electromagnetice sau FRB (Fast Radio Burst).

Au fost emise diverse ipoteze, de la cele serioase, precum fenomenul de evaporare a unei găuri negre, până la cele exotice, cum ar fi existenţa unui semnal extraterestru. Originea este cu atât mai dificil de determinat cu cât evenimentul durează o perioadă de ordinul unei miimi de secundă. Iar până anul acesta s-a crezut că provine din alte galaxii.

Cea mai precisă detectare anterioară, datând din 2016, a indicat către o galaxie pitică situată la peste trei miliarde de ani lumină de Pământ.

La 28 aprilie, observatorul canadian CHIME şi observatorul american STARE2 au detectat astfel de emisii în aceeaşi regiune a boltei cereşti. Cele două echipe le-au pus pe seama magnetarului SGR 1935 + 2154, situat în galaxia noastră, Calea Lactee, conform studiilor publicate în Nature.

"Aceasta este prima emisie radio rapidă atribuită unui obiect ceresc cunoscut", a declarat într-un briefing de presă Christopher Bochenek, astrofizician la Institutul Caltech din Statele Unite şi responsabil în cadrul STARE2, potrivit Agerpres.

Care este noutatea?! (Joi, 5 noiembrie 2020, 7:47)

Sunt_nimic! [utilizator]

FRB este un fenomen relativ nou, dar pulsarii, surse de semnale radio periodice, rapide si aparent "nenaturale", erau conscuti din 1968!
    Cand a fost descoperit primul in 1967 au crezut ca este ceva artificial, un semnal al unei civilizatii extraterestre, dar apoi au fost detectati cu zecile si sutele ...
    wikipedia (Joi, 5 noiembrie 2020, 8:29)

DanDanT [utilizator]

A magnetar is a type of neutron star believed to have an extremely powerful magnetic field (∼109 to 1011 T, ∼1013 to 1015 G).[1] The magnetic field decay powers the emission of high-energy electromagnetic radiation, particularly X-rays and gamma rays.