VIDEO Roverul Perseverance a parcurs primii metri pe Marte

de I.B.     HotNews.ro
Sâmbătă, 6 martie 2021, 0:47 Science - Spatiul

Urmerele roverului Perseverance pe Marte
Foto: youtube.com
Roverul Perseverance al NASA s-a mișcat cu succes pe Marte pentru prima dată de la asolizarea din urmă cu două săptămâni, mișcându-se câțiva metri, a declarat vineri agenția spațială americană, potrivit AFP.

În timpul acestei prime călătorii făcută joi după-amiază și destinată să verifice funcționarea corectă a sistemului, vehiculul, echipat cu șase roți, a avansat 4 metri, apoi a făcut o rotație în stânga, înainte de a efectua o manevră în spate de aproximativ 2,5 metri.

Perseverance a reușit să facă o fotografie a propriilor urme de roți pe solul marțian, publicată de NASA.

În total, roverul, care are dimensiunea unui SUV mare, a parcurs șase metri și jumătate în 33 de minute.

"Nu cred că am fost vreodată atât de fericit să văd urmele roților", a declarat Anais Zarifian, inginer responsabilă cu mobilitatea roverului la Laboratorul de Propulsie cu jet al NASA.

„Prima noastră călătorie a mers incredibil de bine și este o etapă imensă pentru misiune”, a spus ea.

O altă călătorie ceva mai lungă este planificată sâmbăta, dacă totul merge bine.

Vehiculul va putea parcurge 200 de metri pe zi marțiană (zile puțin mai lungi decât pe Pământ). Călătorește de cinci ori mai repede decât Curiosity, celălalt rover NASA care încă funcționează pe Marte.

Perseverance a asolizat pe 18 februarie în craterul Jezero, despre care oamenii de știință cred că adăpostea un lac adânc în urmă cu 3,5 miliarde de ani. Scopul misiunii este de a colecta probe de rocă care vor fi aduse înapoi pe Pământ de o misiune ulterioară, pentru a căuta urme ale vieții antice pe planeta roșie.

Se misca mult prea incet (Sâmbătă, 6 martie 2021, 1:53)

Zapateado [utilizator]

Daca va fi atacat de reptile cum se va putea salva?
      E SUV americanesc (Sâmbătă, 6 martie 2021, 7:59)

feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Rezista la orice atac.
      Rămâne ca pozele chineze sa confirme Perseverance! (Sâmbătă, 6 martie 2021, 8:27)

Rower [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

China a publicat pe 4 Martie 2021 două fotografii alb-negru de rezoluție uriașe făcute de orbiterul Tianwen-1 care se învârtește în jurul planetei roșii.

Vezi:

Nava chineza poate confirma sau infirma prezenta pe Marte a tuturor sondelor pe care americanii pretind ca le-au așezat pe solul planetei rosii: Viking 1 și 2, Pathfinder, Spirit, Oportunity, Pheonix, Curiosity, Insight, Perseverence.
        nava chineza (Sâmbătă, 6 martie 2021, 19:57)

hamurabi [utilizator] i-a raspuns lui Rower

Dar cine confirma prezenta navei chinezesti pe orbita lui Marte ?
      nu vorbi prostii! (Sâmbătă, 6 martie 2021, 8:30)