Ce mesaje am trimis până acum extratereștrilor? De la dublul helix la klingoniană și Doritos

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 26 martie 2021, 16:57 Science - Spatiul

Radiotelescop
Foto: Wikimedia Commons
Astronomul austriac Joseph Johann Von Littrow a propus cu toată seriozitatea la începutul secolului XIX ca oamenii să sape tranșee în deșertul Sahara pentru a forma un vast model geometric pe care să-l umple cu kerosen și să-i dea foc, scrie MSN.

Ideea lui Von Littrow era de a transmite un mesaj clar civilizațiilor extraterestre care ar fi trăit în celelalte părți ale sistemului solar: Suntem aici.

Astronomul austriac nu și-a văzut planul ambițios pus în practică însă omenirea nu a renunțat la tentativele de a contacta viața extraterestră.

Așadar, ce mesaje le-am trimis extratereștrilor?

Radioul a fost primul mediu prin care existența Pământului a fost declarată potențialilor locuitori de pe alte planete.

În 1962 oamenii de știință sovietici au îndreptat un transmițător radio către Venus și au salutat planeta în codul Morse.

Introducerea, prima de acest gen, a inclus trei cuvinte: „Mir” („pace” sau „lume” în rusă), „Lenin” și „URSS”. Mesajul a fost considerat în mare parte simbolic, potrivit unui articol publicat în 2018 în revista International Journal of Astrobiology.

Mai mult decât orice, el a fost un test pentru un nou radar planetar, o tehnologie care trimite unde radio în spațiu cu scopul principal de a observa și cartografia obiecte din sistemul solar.

Carl Sagan a făcut parte din echipa care a trimis mesajul Arecibo din 1974

Dublu helix

În termeni de distanță, următoarea tentativă de a-l contacta pe E.T. a fost mult mai ambițioasă.

O echipă de astronomi din care au făcut parte legendarii Frank Drake și Carl Sagan a transmis în 1974 un mesaj radio de la Observatorul Arecibo din Puerto Rico înspre Messier 13, un roi stelar aflat la aproximativ 25.000 de ani lumină distanță.

Mesajul, o imagine trimisă în cod binar, a înfățișat o figură umană, structura de dublu helix a ADN, un model al unui atom de carbon și diagrama unui telescop.

„Mesajul Arecibo a încercat să ofere un instantaneu cu privire la ceea ce suntem noi ființele umane în limbajul matematicii și al științei”, afirmă Douglas Vakoch, președintele Messaging Extraterrestrial Intelligence (METI) International.

Însă mesajului Arecibo îi va lua 25.000 de ani lumină să ajungă la Messier 13, moment în care roiul se va fi deplasat, potrivit departamentului de astronomie de la Universitatea Cornell din Statele Unite.

Extratereștrii ar putea ipotetic să detecteze mesajul în timp ce trece pe lângă ei, acesta având o intensitate de 10 milioane de ori mai mare decât semnalele radio ale soarelui nostru (soarele emite o bandă largă de radiații electromagnetice - de la ultraviolet la radio)

Însă acest lucru este improbabil, afirmă Seth Shostak, astronom la Institutul SETI, spunând însă că „a fost, în anumite privințe, cel mai puternic mesaj”.

Mai recent, undele radio au fost folosite pentru a transmite totul de la artă la reclame.

În 2008, producătorul de chipsuri american Doritos a trimis o reclamă înspre un sistem solar aflat în constelația Ursa Majoris aflată de 42 de ani lumină față de Pământ, potrivit unui articol din International Journal of Astrobiology.

În 2010, un mesaj scris în klingoniană, limbajul folosit de o specie de extratereștri din serialul sci-fi „Star Trek”, a invitat extratereștrii să participe la o piesă de operă în klingoniană ce a avut loc în Olanda.

Însă nu ne-am bazat doar pe undele radio pentru a încerca să comunicăm cu eventualele forme inteligente de viață: am lansat și sonde spațiale în speranța că într-o zi acestea vor fi depistate de extratereștri.

Sondele Voyager au ajuns în spațiul interstelar (FOTO: NASA)

Voyager

Sondele Voyager 1 și 2 au fost lansate în 1977 pentru a explora sistemul solar exterior și spațiul interstelar.

Fiecare are la bordul său un Disc de Aur care conține muzică, sunete ambientale de pe Pământ și 116 imagini ale planetei noastre și ale sistemului solar.

Navele Voyager au ajuns acum în spațiul interstelar, așteptând să fie descoperite. Care sunt însă șansele ca acest lucru să se întâmple?

„Zero”, potrivit lui Sheri Wells-Jensen, un lingvist specializat în viață extraterestră de la Bowling Green State University din Ohio.

„A fost doar o tentativă frumoasă și poetică, drăguț și curajoasă care a însumat cele mai bune lucruri pe care le avem, chiar dacă inutilă în ceea ce privește comunicarea reală”, afirmă acesta.

Experții sunt de acord că probabilitatea ca aceste tentative să fie detectate de o civilizație extraterestră sunt scăzute.

Potențialii extratereștri ar trebui să asculte cu atenție frecvențele radio și să înțeleagă suficiente lucruri cu privire la matematică și știință pentru a ne interpreta mesajele.

În plus, mesajele pe care le-am trimis tind să presupună că acești extratereștri percep universul în același mod prin care o facem și noi: cu vederea și auzul.

Însă asta nu înseamnă că toate aceste mesaje sunt fără rost.

„Noi căutăm. Ei de ce nu ar căuta?”, declară Wells-Jensen.

Ce s-ar întâmpla dacă însă toate mesajele noastre nu pot fi înțelese de către extratereștri?

„E OK. Cred că lucrul cel mai important pe care l-am spus vreodată este că existăm”, adaugă lingvistul.

Eforturi inutile (Vineri, 26 martie 2021, 17:16)

Zapateado [utilizator]

Poate ca Marele Arhitect al Universului a decis ca o singura civilizatie superioara sa existe in Univers la un moment dat. Abia dupa ce moare aia incepe sa se dezvolte alta. Deci, sa asteptam sa murim. COVID 19 ne va da o mana de ajutor.

Desigur, acestea sunt presupuneri. Imi doresc intens ca realitatea sa ma contrazica dar sunt extrem de sceptic.
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 26 martie 2021, 18:17)

[anonim] i-a raspuns lui Zapateado

Comentariu sters de utilizator (Vineri, 26 martie 2021, 18:21)

[anonim] i-a raspuns lui Zapateado

Nu cumva sari peste cal? (Sâmbătă, 27 martie 2021, 8:27)

Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui

Fiindca incerci sa judeci faptele si mai ales puterile Marelui Arhitect al Universului prin prisma criteriilor tale. Care sunt de o PUTINATATE si imperfectiune tipic omenesti , proportionale cu informatia pe care o detii despre Univers si legile lui. Si mai incerci sa-i dai Creatorului si sfaturi de management al Universului. Iti dai seama in ce postura ridicola te pui?

Creator este EL iar tu nu esti decat o creatura a lui, si nici macar direct ci prin interpusi.

Dar sunt hotarat sa-ti dau dreptate daca imi arati un extraterestru. Accept si o vedere din profil.
          Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 27 martie 2021, 11:16)

[anonim] i-a raspuns lui Zapateado

Auzi, stii ceva? (Sâmbătă, 27 martie 2021, 14:59)

Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui

Vorbesti prea mult . Esti obositor.
              Da, de obicei asa se intampla (Sâmbătă, 27 martie 2021, 17:00)

imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Cand cineva are argumente, iar celalat nu are contra-argumente, cel cu cunostiitne mai putine il considera pe primul "obositor".
              Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 27 martie 2021, 19:11)

[anonim] i-a raspuns lui Zapateado

Sigur (Sâmbătă, 27 martie 2021, 11:59)

imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Dar sa ne dai o poza din profil si al acestui Creator intai.
            Poza deja exista (Sâmbătă, 27 martie 2021, 14:35)

Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

Priveste-te pe tine din profil in oglinda . Aia poate fi poza, fiindca tu fiind o creatura a Creatorului , ti-au fost transmise unele fărâme de informatie extrase din infatisarea LUI.

Ramane acum sa vedem daca scoti sau nu la bătaie stupidul argument că n-ai fost creat de Creator ci de altcineva.
              OK (Sâmbătă, 27 martie 2021, 16:59)

imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Tradu-mi te rog fraza "ti-au fost transmise unele fărâme de informatie extrase din infatisarea LUI.".

Eu stiam ca se transmit informatii din cod genetic, nu din infatisare. Desigur, depinde si din ce carte citesti. Intr-una scris de ADN si ARN, in alta scrie de coasta sau bucata de pamant care transmit cod genetic. In prima carte din fraza anterioara, Terra are 4 mld de ani, in a doua are 4000 de ani.

Dar eu te intrebam pe tine acum, ca deh, cartile sunt scrise "decat" de oameni, iar oamenii pot gresi. Se pare ca ai alte informatii la care eu nu am acces.
              Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 27 martie 2021, 19:42)