Ce mesaje am trimis până acum extratereștrilor? De la dublul helix la klingoniană și Doritos

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 26 martie 2021, 16:57 Science - Spatiul

Radiotelescop
Foto: Wikimedia Commons
Astronomul austriac Joseph Johann Von Littrow a propus cu toată seriozitatea la începutul secolului XIX ca oamenii să sape tranșee în deșertul Sahara pentru a forma un vast model geometric pe care să-l umple cu kerosen și să-i dea foc, scrie MSN.

Ideea lui Von Littrow era de a transmite un mesaj clar civilizațiilor extraterestre care ar fi trăit în celelalte părți ale sistemului solar: Suntem aici.

Astronomul austriac nu și-a văzut planul ambițios pus în practică însă omenirea nu a renunțat la tentativele de a contacta viața extraterestră.

Așadar, ce mesaje le-am trimis extratereștrilor?

Radioul a fost primul mediu prin care existența Pământului a fost declarată potențialilor locuitori de pe alte planete.

În 1962 oamenii de știință sovietici au îndreptat un transmițător radio către Venus și au salutat planeta în codul Morse.

Introducerea, prima de acest gen, a inclus trei cuvinte: „Mir” („pace” sau „lume” în rusă), „Lenin” și „URSS”. Mesajul a fost considerat în mare parte simbolic, potrivit unui articol publicat în 2018 în revista International Journal of Astrobiology.

Mai mult decât orice, el a fost un test pentru un nou radar planetar, o tehnologie care trimite unde radio în spațiu cu scopul principal de a observa și cartografia obiecte din sistemul solar.

Carl Sagan a făcut parte din echipa care a trimis mesajul Arecibo din 1974

Dublu helix

În termeni de distanță, următoarea tentativă de a-l contacta pe E.T. a fost mult mai ambițioasă.

O echipă de astronomi din care au făcut parte legendarii Frank Drake și Carl Sagan a transmis în 1974 un mesaj radio de la Observatorul Arecibo din Puerto Rico înspre Messier 13, un roi stelar aflat la aproximativ 25.000 de ani lumină distanță.

Mesajul, o imagine trimisă în cod binar, a înfățișat o figură umană, structura de dublu helix a ADN, un model al unui atom de carbon și diagrama unui telescop.

„Mesajul Arecibo a încercat să ofere un instantaneu cu privire la ceea ce suntem noi ființele umane în limbajul matematicii și al științei”, afirmă Douglas Vakoch, președintele Messaging Extraterrestrial Intelligence (METI) International.

Însă mesajului Arecibo îi va lua 25.000 de ani lumină să ajungă la Messier 13, moment în care roiul se va fi deplasat, potrivit departamentului de astronomie de la Universitatea Cornell din Statele Unite.

Extratereștrii ar putea ipotetic să detecteze mesajul în timp ce trece pe lângă ei, acesta având o intensitate de 10 milioane de ori mai mare decât semnalele radio ale soarelui nostru (soarele emite o bandă largă de radiații electromagnetice - de la ultraviolet la radio)

Însă acest lucru este improbabil, afirmă Seth Shostak, astronom la Institutul SETI, spunând însă că „a fost, în anumite privințe, cel mai puternic mesaj”.

Mai recent, undele radio au fost folosite pentru a transmite totul de la artă la reclame.

În 2008, producătorul de chipsuri american Doritos a trimis o reclamă înspre un sistem solar aflat în constelația Ursa Majoris aflată de 42 de ani lumină față de Pământ, potrivit unui articol din International Journal of Astrobiology.

În 2010, un mesaj scris în klingoniană, limbajul folosit de o specie de extratereștri din serialul sci-fi „Star Trek”, a invitat extratereștrii să participe la o piesă de operă în klingoniană ce a avut loc în Olanda.

Însă nu ne-am bazat doar pe undele radio pentru a încerca să comunicăm cu eventualele forme inteligente de viață: am lansat și sonde spațiale în speranța că într-o zi acestea vor fi depistate de extratereștri.

Sondele Voyager au ajuns în spațiul interstelar (FOTO: NASA)

Voyager

Sondele Voyager 1 și 2 au fost lansate în 1977 pentru a explora sistemul solar exterior și spațiul interstelar.

Fiecare are la bordul său un Disc de Aur care conține muzică, sunete ambientale de pe Pământ și 116 imagini ale planetei noastre și ale sistemului solar.

Navele Voyager au ajuns acum în spațiul interstelar, așteptând să fie descoperite. Care sunt însă șansele ca acest lucru să se întâmple?

„Zero”, potrivit lui Sheri Wells-Jensen, un lingvist specializat în viață extraterestră de la Bowling Green State University din Ohio.

„A fost doar o tentativă frumoasă și poetică, drăguț și curajoasă care a însumat cele mai bune lucruri pe care le avem, chiar dacă inutilă în ceea ce privește comunicarea reală”, afirmă acesta.

Experții sunt de acord că probabilitatea ca aceste tentative să fie detectate de o civilizație extraterestră sunt scăzute.

Potențialii extratereștri ar trebui să asculte cu atenție frecvențele radio și să înțeleagă suficiente lucruri cu privire la matematică și știință pentru a ne interpreta mesajele.

În plus, mesajele pe care le-am trimis tind să presupună că acești extratereștri percep universul în același mod prin care o facem și noi: cu vederea și auzul.

Însă asta nu înseamnă că toate aceste mesaje sunt fără rost.

„Noi căutăm. Ei de ce nu ar căuta?”, declară Wells-Jensen.

Ce s-ar întâmpla dacă însă toate mesajele noastre nu pot fi înțelese de către extratereștri?

„E OK. Cred că lucrul cel mai important pe care l-am spus vreodată este că existăm”, adaugă lingvistul.

Eforturi inutile (Vineri, 26 martie 2021, 17:16)

Zapateado [utilizator]

Poate ca Marele Arhitect al Universului a decis ca o singura civilizatie superioara sa existe in Univers la un moment dat. Abia dupa ce moare aia incepe sa se dezvolte alta. Deci, sa asteptam sa murim. COVID 19 ne va da o mana de ajutor.

Desigur, acestea sunt presupuneri. Imi doresc intens ca realitatea sa ma contrazica dar sunt extrem de sceptic.
      Care ar fi explicatia pentru asa ceva (Vineri, 26 martie 2021, 18:17)

Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

In afara de o minte nebuna?!?

Distantele dintre stele sunt EXTREM de mari si nu vorbesc decat de distantele dintre stelele aceleiasi galaxii. Cele intergalactice sunt cu 1-3 ordine de marime mai mari si asta daca vorbesc de distantele dintre galaxiile aceluiasi roi. Daca discutam de distantele dintre roiuri, acestea sunt cu 3-10 ordine de marime mai mari.

Asadar pe scurt, pentru a calatori diametral doar in Calea Lactee este nevoie de 150-200 mii de ani. Pe scurt adica mult mai mult decat toata evolutia civilizatiei umane. Si asta, fireste, daca mergi cu viteza luminii.

Cum evenimentele se propaga tot cu viteza luminii, doua civilizatii aflate la zeci de mii de ani lumina au tot timpul sa dispara doar in intervalul de la trimiterea unui mesaj pana la primirea raspunsului.

Asadar te intreb: PENTRU CE anume un creator ar trebui sa astepte in TOT UNIVERSUL ca o civilizatie sa dispara pentru a aparea alta?!?!? Doua civilizatii ale aceleiasi galaxii nu se pot influenta reciproc la astfel de distante in intervale de timp rezonabile ORICUM, pe baza a ceea ce cunoastem in fizica pana azi.
      Si mai e ceva (Vineri, 26 martie 2021, 18:21)

Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

In univers sunt mai multe stele decat are corpul tau celule vii. Tu ca stapan al propriului corp, stii cate sunt, stii ce face fiecare, stii cand moare fiecare sau cand trebuie fiecare sa se divizeze?!?!

Un adevarat CREATOR al universului cred ca ar trebui sa se ocupe de managementul acestui univers la scara macro, nu la niste amarate de detalii cum sunt doua organisme cu 4 membre prin cine stie ce ungher intunecat al acestui univers. Si unde mai pui ca e posibil sa fie mai multe universuri. Chiar o infinitate. Si tu il pui pe creator sa te vada pe tine cu microscopul cuantic de la cine stie ce distanta.

Si mai e ceva: creatorul tau cred ca trebuie sa aiba casa foarte aproape. Nu de alta, dar daca se afla undeva tinand in mana universul in eprubeta, mai ai de asteptat minim 13 miliarde de ani ca energia corpului tau sa iasa din eprubeta. Caci atat face.
        Nu cumva sari peste cal? (Sâmbătă, 27 martie 2021, 8:27)

Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

Fiindca incerci sa judeci faptele si mai ales puterile Marelui Arhitect al Universului prin prisma criteriilor tale. Care sunt de o PUTINATATE si imperfectiune tipic omenesti , proportionale cu informatia pe care o detii despre Univers si legile lui. Si mai incerci sa-i dai Creatorului si sfaturi de management al Universului. Iti dai seama in ce postura ridicola te pui?

Creator este EL iar tu nu esti decat o creatura a lui, si nici macar direct ci prin interpusi.

Dar sunt hotarat sa-ti dau dreptate daca imi arati un extraterestru. Accept si o vedere din profil.
          Nu cumva (Sâmbătă, 27 martie 2021, 11:16)

Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Inainte sa ma judece EL ma judeci tu?

Iar daca Creatorul tau stie deja cum va evolua experimentul sau numit Univers, pentru ce anume l-ar mai crea? Ca sa le predea la scoala micilor Creatori cum se face unul? Ca alta explicatie nu exista. Dar daca presupui ca pana si Creatorul invata si face greseli, perfectionand si slefuind tehnologiile sale de Creatie spre un mai bine, lucrurile incep parca sa aiba si sens si optimism.

TOCMAI pentru ca nu iti pot arata unul inseamna ca aceste civilizatii oricum nu se influenteaza, din cauza distantelor. Deci nu are nici un sens sa mai construiesti alte constrangeri.

Dar tu poti dovedi faptul ca extraterestrii nu exista pentru faptul ca nu ai detectat nici direct si nici indirect existenta lor?

Eu unul sunt o creatura prin interpusi: interpusii se numesc parinti si mai presus de ei sunt planeta si soarele - materialele din care am fost construit si cu care m-am hranit si pentru care am un respect deosebit, inainte de a avea respect pentru superiorii sai. Eu fac bine in jurul meu pentru ca asa cred, nu pentru ca ma tem de cine stie ce pedeapsa dupa ce mor. Iar daca mor si nu va fi nimic dupa moarte, inseamna ca nu am pierdut nimic. Iar de este, inseamna ca am castigat un bonus neasteptat. Deci eu nu ies in pierdere nicicum.

Si daca tot aduci vorba de dovezi pragmatice: cum e dupa moarte? Astept si eu dovada de la tine - in fond daca tu vrei extraterestri te rog si eu sa imi aduci o frunza din Rai. O accept doar pe o singura parte.
            Auzi, stii ceva? (Sâmbătă, 27 martie 2021, 14:59)

Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

Vorbesti prea mult . Esti obositor.
              Da, de obicei asa se intampla (Sâmbătă, 27 martie 2021, 17:00)

imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Cand cineva are argumente, iar celalat nu are contra-argumente, cel cu cunostiitne mai putine il considera pe primul "obositor".
                Si nu e asa? (Sâmbătă, 27 martie 2021, 19:11)

Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

L-am extenuat! S-a epuizat atat de repede!
              ASA E! Sunt obositor. (Sâmbătă, 27 martie 2021, 19:11)

Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Dar oboseala se datoreaza faptului ca cititorul nu poate asimila acele informatii in timp util si cu o investitie rezonabila de energie. Cum spunea si Einstein: am timp si energie sa iti explic dar iti va lua o infinitate sa intelegi. ;)

Si da, pentru o memorie ingusta chiar si putinul text pe care l-am scris e prea mult. Just si de aceasta data.

Pfff, si tu vorbeai de infinituri, de ani lumina, etc.
          Sigur (Sâmbătă, 27 martie 2021, 11:59)

imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Dar sa ne dai o poza din profil si al acestui Creator intai.
            Poza deja exista (Sâmbătă, 27 martie 2021, 14:35)

Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

Priveste-te pe tine din profil in oglinda . Aia poate fi poza, fiindca tu fiind o creatura a Creatorului , ti-au fost transmise unele fărâme de informatie extrase din infatisarea LUI.

Ramane acum sa vedem daca scoti sau nu la bătaie stupidul argument că n-ai fost creat de Creator ci de altcineva.
              OK (Sâmbătă, 27 martie 2021, 16:59)

imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Tradu-mi te rog fraza "ti-au fost transmise unele fărâme de informatie extrase din infatisarea LUI.".

Eu stiam ca se transmit informatii din cod genetic, nu din infatisare. Desigur, depinde si din ce carte citesti. Intr-una scris de ADN si ARN, in alta scrie de coasta sau bucata de pamant care transmit cod genetic. In prima carte din fraza anterioara, Terra are 4 mld de ani, in a doua are 4000 de ani.

Dar eu te intrebam pe tine acum, ca deh, cartile sunt scrise "decat" de oameni, iar oamenii pot gresi. Se pare ca ai alte informatii la care eu nu am acces.
                Mai, nu-l mai obosi (Sâmbătă, 27 martie 2021, 19:42)

Ca face burnout syndrome...
              Logic (Sâmbătă, 27 martie 2021, 19:42)

Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

Si cand te gandesti ca unii descopera finetea lui Dumnezeu in ecuatii complicate, in distributia numerelor prime, in adancurile universului. Tie iti e suficienta o oglinda. In plus, chiar are importanta daca Dumnezeu are 2 picioare si e un batran cu barba? Daca are 19 picioare si 10 capete, se schimba ceva din Creatie dupa "forma sa" sau poate nu are forma, ia forma vasului in care se afla, se schimba ceva din modul in care a creat universul?!?!? Nu cumva este cam ingust sa crezi ca Dumnezeu arata ca noi si totodata nu iti cam calci pe principii, anume ca judeci dupa propriul chip cum trebuie sa arate El?

Si iti mai spun un secret. Dupa umila mea parere daca chiar am putea sa vedem forma in care arata Dumnezeu, cea reala, fie ne-am inspaimanta fie nu am intelege ca e El.

Biblia iti spune ca "Dumnezeu l-a creat pe om dupa chipul si asemanarea Sa" nu ca sa te vezi in oglinda, ci sa ai grija de micul Dumnezeu ce sta in tine, om cu putere de decizie asupra sa si celor din jur. Sai ai grija de el, sa il respecti si sa respecti faptul ca desi poti ajunge cu puteri absolute ca peste niste supusi, sa nu te transformi in tiran. Si chiar daca esti tiran si te crezi un dumnezeu, toate acestea sunt doar temporare si cat ai clipi dispar. Cum? Asa cum au disparut Mao, Hitler, Ceausescu si multi alti tirani.

Dar tie iti e suficienta oglinda, chip de lut...