FOTO Sonda Juno a trimis imagini cu Ganymede după ce s-a apropiat la 1.000 de kilometri de satelitul înghețat al lui Jupiter

Miercuri, 9 iunie 2021, 15:39 Science - Spatiul

Sonda Juno
Sonda Juno a agenţiei spaţiale americane NASA a furnizat primele imagini din ultimele două decenii realizate de la mică distanţă ale celui mai mare satelit natural al planetei Jupiter, informează The Guardian şi EFE, preluate de Agerpres.

Juno a trecut luni pe lângă Ganymede, satelitul îngheţat al lui Jupiter, la o distanţă de 1.038 de kilometri de acesta. Ultima dată când o sondă spaţială s-a apropiat atât de mult de acesta a fost în anul 2000, când Galileo a NASA a trecut pe lângă cea mai mare Lună din sistemul nostru solar.

NASA a publicat marţi cele două imagini surprinse de Juno, în care pot fi observate craterele lui Ganymede şi formaţiuni lungi şi înguste, posibil asociate plăcilor tectonice. În una dintre imagini se poate vedea partea îndepărtată a satelitului natural, aflată în opoziţie faţă de Soare.

''Nicio sondă spaţială nu s-a apropiat atât de mult această Lună-mamut în ultima generaţie'', a declarat Scott Bolton, cercetător principal în cadrul proiectului Juno, de la Southwest Research Institute din San Antonio.

Ganymede este unul dintre cele 79 de Luni cunoscute din jurul planetei Jupiter, o gigantă gazoasă. Astronomul italian Galileo Galilei a fost cel care a descoperit pe Ganymede, în 1610, alături de următorii trei cei mai mari sateliţi naturali ai lui Jupiter.

Lansată în urmă cu un deceniu, sonda Juno fără echipaj uman orbitează Jupiter de cinci ani.

Juno va trimite zilele următoare mai multe imagini realizate în timpul trecerii sale prin apropierea Ganymede, iar întâlnirea sa cu Luna joviană ar putea oferi informaţii despre compoziţia acesteia, ionosfera, magnetosfera şi stratul de gheaţă, notează EFE.

Poate reusim si noi romanii (Miercuri, 9 iunie 2021, 15:52)

Gabi.Tudor [utilizator]

macar sa strangem gunoiul din sectorul 1.
    Stiu ca sunt calcule complicate acolo, poate cooptam NASA in proiect.
    se vede.... (Miercuri, 9 iunie 2021, 16:00)

Ismail Paine de circ [utilizator]

mecla lu isus pe suprafata lui, sau nu vad eu bine?
    Asa, si? (Miercuri, 9 iunie 2021, 16:09)

O_Tannenbaum [utilizator]

Pustiu, pustiu, pustiu. Infiorator de pustiu. Si peste tot e la fel, in afara de Pamintul nostru.

In aceste conditii de ce ar parea absurda teza potrivit careia insufletirea de pe planeta noastra ar fi consecinta unei FAVORI DIVINE?
      Really ?? (Miercuri, 9 iunie 2021, 16:44)

lokkos [utilizator] i-a raspuns lui O_Tannenbaum

Dupa ce am vizitat 0,00...001% din univers, tu zici pustiu? Si ai gasit explicatia divinitatii? Ce note aveai la scoala?
        Bine. Cauta tu... (Miercuri, 9 iunie 2021, 17:42)

O_Tannenbaum [utilizator] i-a raspuns lui lokkos

Si prin restul Universului . Si cind gasesti ceva anunta - ma si pe mine ca sa-ti dau o bere.
      stai jos! (Miercuri, 9 iunie 2021, 17:00)

Bogdanus [utilizator] i-a raspuns lui O_Tannenbaum

ce au trimis satelitii in ultimele decenii realizezi ca e un lica lica mai nimica din doar universul nostru? Nota 2, stai jos!
        Tu stateai in picioare? (Miercuri, 9 iunie 2021, 17:48)

O_Tannenbaum [utilizator] i-a raspuns lui Bogdanus

Daca da, in ce scop? Sa fii primul care zareste viata pe alte planete? Nu te obosi, ne anunta ei.
    O Luna, doua Luni (Miercuri, 9 iunie 2021, 16:34)