Astronomii cred că au găsit cea mai mare cometă observată vreodată

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 29 iunie 2021, 8:47 Science - Spatiul

Cometa - ilustratie
Foto: Suppakij1017, Dreamstime.com
Doi astronomi cred că au descoperit cea mai mare cometă observată vreodată de oameni, o cometă a cărui nucleu înghețat are între 100 și 200 km lungime, fiind de câteva ori mai mare decât celebra cometă Hale-Bopp care a fost studiată acum 25 de ani, scrie New York Times. Dintre toate corpurile cerești, cometele sunt cele mai spectaculoase și majoritatea sunt originare din norul lui Oort, o regiune extrem de îndepărtată.

Cometa colosală a fost numită C/2014 UN271 (Bernardinelli-Bernstein), după descoperitorii săi: Pedro Bernardinelli și Gary Bernstein.

În prezent acestă cometă este în interiorul orbitei lui Neptun și se îndreaptă către interiorul sistemului solar, estimarea fiind că în 2031 va fi destul de aproape de Saturn și se va găsi la 1,6 miliarde de km de Soare și va putea fi văzută cu telescoape mai simple.

În prezent cometa uriașă se găsește la peste 3 miliarde km de Soare.

Pentru că au aflat de ea și pentru că știu acum unde să se uite, astronomii o vor putea observa în detaliu în următorii 20 de ani.

”Cometele sunt precum pisicile. Nu știi niciodată ce vor face”, spune Meg Schwamb, astronom la Queen’s University Belfast.

Cometele sunt corpuri cerești alcătuite din rocă, praf și gheață gazoasă, aflate pe o orbită alungită în jurul Soarelui. În apropierea Soarelui, căldura acestuia împrăștie gazele și praful pentru a forma o ”coadă” prelungă în jurul nucleului cometei. Căldura solară vaporizează gheața, care formează un halou de gaze și praf care formează o ”coamă” în jurul nucleului cometei.

Apropiindu-se de Marte, cometele încep să formeze cozi lungi și spectaculoase, uneori de milioane de km. Având în față vântul solar, cozile cometelor sunt îndreptate întotdeauna în direcție opusă Soarelui.

2070 vizualizari