Roverul Perseverance a colectat al doilea eșantion de pe Marte

de I.B.     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 septembrie 2021, 20:56 Science - Spatiul

Perseverance colectează mostre de roca
Foto: youtube.com
Roverul Perseverance al NASA a reușit din nou să colecteze două eșantioane de pe Marte. Perseverance a forat într-o rocă marțiană denumită „Rochette” și a sigilat eșantionul în tubul său de titan, au anunțat miercuri (8 septembrie) membrii echipei misiunii prin Twitter, potrivit Live Science.

Succesul a venit la doar patru zile după ce roverul a colectat primul său eșantion marțian, care a fost, de asemenea, de la Rochette.

Roverul american, care are dimensiunile unui automobil de tip SUV, a asolizat în data de 18 februarie în craterul marţian Jezero, despre care oamenii de ştiinţă cred că ar fi fost acoperit de un lac adânc în urmă cu 3,5 miliarde de ani. Acel mediu umed ar fi putut crea condiţiile necesare pentru susţinerea unor forme de viaţă extraterestre.

Obiectivul roverului american este acela de a căuta semne ale unor forme de viaţă străvechi, precum urmele lăsate de organisme microbiene fosilizate în roci, precum şi o mai bună înţelegere a geologiei planetei Marte.

NASA prevede organizarea unei alte misiuni, pentru a aduce aproximativ 30 de eşantioane de roci marţiene pe Terra, în jurul anilor 2030, pentru ca acestea să fie analizate de instrumente mult mai sofisticate decât cele care pot fi transportate pe Marte la ora actuală.