BepiColombo, sonda spaţială europeană, trimite prima fotografie a planetei Mercur

de Redactia     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 16:30 Science - Spatiul

BepiColombo trimite prima fotografie a planetei Mercur
Foto: ESA
BepiColombo, prima misiune spaţială europeană spre Mercur, a trimis prima sa fotografie a celei mai mici și mai apropiate planete de Soare din sistemul nostru solar, relatează BBC și News.ro.

Sonda a făcut fotografia la scurt timp după ce a trecut la 200 de kilometri de suprafaţa planetei.

Cercetătorii care controlează sonda plănuiesc alte cinci astfel de zboruri, de fiecare dată folosindu-se de impulsul gravitaţional al lui Mercur să reducă viteza lui Bepi.

Scopul este instalarea pe orbita planetei Mercur, de unde operaţiunile ştiinţifice ale sondei vor începe în martie 2026 şi se vor derula timp de un an, cu posibilitatea prelungirii cu încă un an.

Următorul survol al lui Bepi este programat pentru iunie 2023. În calendar sunt marcate septembrie şi decembrie 2024 şi ianuarie 2025, când sonda ar trebui să fie într-o orbită regulată pentru a începe operaţiunile ştiinţifice complete în 2026, potrivit News.ro.

Aceste fotografii alb-negru simple ar trebui să ajungă pe Pământ sâmbătă. Oamenii de ştiinţă speră să vadă nişte caracteristici cunoscute pe suprafaţa planetei, precum craterul Kuiper.

Mercury Planetary Orbiter (MPO) al Europei este conceput pentru a carta terenul Mercur, pentru a genera profiluri de nivel, a colecta informaţii despre structura şi compoziţia suprafeţei planetei, precum şi pentru a face detecţie.

Mercury Magnetospheric Orbiter (MMO) al Japoniei are ca prioritate studierea câmpului magnetic al lui Mercur. Va ancheta comportamentul acestuia şi interacţiunea lui cu „vântul solar”, cantitatea imensă de particule care e emisă de Soare. Acest vânt interacţionează cu atmosfera extrem de rarefiată a lui Mercur.

Despre denumire (Sâmbătă, 2 octombrie 2021, 21:27)

trotuar [utilizator]

Este numită după un om de știință italian Giuseppe "Bepi" Colombo care a predat la universitatea din Padova.

El a scris o lucrare în care arăta cum se poate ajunge pe Mercur folosind gravitația lui Venus și Mercur pentru accelerare/frânare.

Pe baza lucrării lui prima misiune de observare a lui Mercur Mariner 10 a folosit pentru prima dată ajutorul gravitațional pentru a ajunge pe orbita altei planete.

Tot el a participat și la misiunea ESA Giotto care a fost prima probă să urmărească de aproape o cometă.