Un asteroid masiv de peste 1 km va trece pe lângă Pământ săptămâna viitoare

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 12 ianuarie 2022, 23:34 Science - Spatiul

asteroid
Foto: Pixabay
Un asteroid enorm, mai masiv decât două clădiri Empire State, se îndreaptă către noi, dar spre deosebire de așa-numita cometă ucigașă de planete din filmul recent „Don’t Look Up”, această rocă spațială va trece inofensiv pe lângă Pământ, scrie Live Science.

Asteroidul stâncos, cunoscut sub numele de (7482) 1994 PC1, va trece cel mai aproape de noi pe 18 ianuarie, se deplasează cu 70.415 km/h și va trece pe lângă Pământ la o distanță de 0,01324 unități astronomice - aproape 2 milioane de kilometri.

Poate suna ca o distanță sigură - și este! dar, după standardele cosmice, este aproape pentru un obiect atât de mare.

Asteroidul (7482) 1994 PC1 măsoară aproximativ 1.100 de metri lungime și, deși nu există niciun pericol de coliziune cu Pământul, NASA clasifică asteroidul drept un obiect potențial periculos. Acest termen descrie asteroizii care măsoară peste 140 m lungime și au orbite care îi poartă pe o rază de 7,5 milioane de km de orbita Pământului în jurul Soarelui, conform Asteroid Watch al NASA.

Asteroidul care se apropie face, de asemenea, parte dintr-o categorie mai mare de roci spațiale cunoscute sub numele de obiecte apropiate de Pământ (NEO), care trec la aproximativ 50 de milioane de km de calea orbitală a Pământului. Programul de observații NEO al NASA găsește, identifică și caracterizează aceste obiecte.

Telescoapele de cercetare au descoperit aproximativ 28.000 de NEO și aproximativ 3.000 de noi observări sunt adăugate în fiecare an, potrivit Centrului pentru Studii de Obiecte Aproape de Pământ (CNEOS).

„Dar pe măsură ce telescoapele de cercetare sunt mai mari și mai avansate, în următorii câțiva ani se așteaptă o creștere rapidă a descoperirilor”, potrivit CNEOS.

Pfui! L-am păcălit si p-ăsta! (Joi, 13 ianuarie 2022, 0:01)

Heitarel Troleanu [utilizator]

Nasol e că în domeniul predicțiilor de genul ăsta oamenii de știință (de fapt același grup de "cercetători britanici", care se ocupă de toate alea, de la pufarine până la fermoare de blugi și excursii interstelare) nu pot greși decât o dată... Suntem condamnați, pt confortul nostru psihic, să credem în pufarine...

Filmul Don't Look Up e genial.