În premieră, telespectatorii au avut șansa de a vedea Marte aproape în timp real. Agenția Spațială Europeană a difuzat pe YouTube imagini istorice în direct cu Marte.

Planeta Marte, vazuta in transmisiune directaFoto: European Space Agency / AP / Profimedia

Imaginile, partajate pe YouTube, pe contul de Twitter al ESA și cu hashtag-ul #MarsLIVE, au arătat planeta într-un mod în care nu a mai fost văzută până acum, a precizat ESA, conform IFL Science .

Evenimentul a marcat cea de-a 20-a aniversare a lansării satelitului Mars Express.

În urmă cu exact 20 de ani, în 2 iunie 2003, satelitul Mars Express al ESA a fost lansat și și-a început călătoria spre Planeta Roșie - prima misiune europeană pe Marte, conform ESA.

Nava spațială avea ca scop să intre pe orbita planetei Marte, ceea ce a făcut în luna decembrie a aceluiași an și să se folosească de poziția sa avantajoasă pentru a studia atmosfera și clima marțiană, pentru a descoperi structura și geologia planetei și pentru a căuta urme de apă pe suprafața acesteia.

Pentru a realiza acest lucru, misiunea a transportat un pachet de ultimă generație de opt instrumente, care i-au permis să analizeze suprafața, subsolul, atmosfera și multe altele.

Mars Express se află acum în spațiu de două decenii, în pofida unei durate de viață inițiale planificate de doar 687 de zile terestre. În acest timp, și-a atins obiectivele menționate mai sus și a dezvăluit o serie de informații despre Marte, ceea ce o face, fără îndoială, una dintre cele mai de succes misiuni trimise vreodată pe Planeta Roșie. (Foto: Dreamstime.com)